Silny gracz na rynku urody w Europie

Polska jest szóstym co do wielkości rynkiem i szóstym eksporterem kosmetyków w Europie. Rośnie szybciej niż większość państw z czołówki.

Publikacja: 07.11.2017 19:07

Silny gracz na rynku urody w Europie

Foto: 123RF

W tym roku wartość polskiego rynku kosmetycznego ma sięgnąć 16,6 mld zł, prawie o 3,4 proc. więcej niż w 2016 r. – szacuje firma badawcza Euromonitor International. Z takim tempem wzrostu (ponadtrzykrotnie większym niż średnia dla Europy Zachodniej) polski rynek urody daje mocną podstawę do rozwoju branży, w której działa ok. 400 firm.

– Mamy olbrzymi potencjał; rośniemy znacznie szybciej niż inne rynki Unii Europejskiej – mówi Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego (Kosmetyczni.pl) i wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Global. Potwierdza to wydany z okazji 15-lecia PZPK „Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce". Firma Deloitte zwraca tam uwagę, że polski rynek kosmetyków urósł przez minione 15 lat nominalnie aż o 78 proc., a realnie rozwijał się w tempie 2,2 proc. rocznie. Tymczasem europejski lider, Niemcy, rósł w tym czasie tylko o 0,5 proc. rocznie, zaś rynek urody we Francji realnie wręcz się kurczył (o 0,2 proc. rocznie).

Pozostało 80% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Może nie trzeba będzie zapłacić?
Materiał partnera
Siła kompleksowego wsparcia pracowników
Analizy Rzeczpospolitej
Cyfrowa rewolucja w procesach kadrowych
Analizy Rzeczpospolitej
Coraz więcej technologii i strategii
Materiał partnera
Kompleksowe podejście kluczem do sukcesu