Reklama

Parki handlowe rozpychają się na rynku kosztem galerii

Część tradycyjnych galerii handlowych znika z miast, ale parki kwitną. Powodem są m.in. zmieniające się oczekiwania klientów, którzy wybierają szybkie zakupy blisko domu. Format parków lubią też deweloperzy i najemcy sklepów.

Publikacja: 02.10.2025 05:03

Ozimska Park Opole

Ozimska Park Opole

Foto: mat.prasowe

Z tego artykułu się dowiesz:

  • Co przyczyniło się do szybkiego rozwoju parków handlowych w Polsce
  • Dlaczego parki handlowe zdobywają popularność w mniejszych miastach
  • Ile kosztuje najem powierzchni w parkach handlowych
  • W których miastach powstają parki handlowe
Pozostało jeszcze 98% artykułu

Polski rynek handlowy obejmuje trzy podstawowe segmenty: tradycyjne centra, parki handlowe (tu trzy typy: convenience: poniżej 5 tys. mkw. powierzchni najmu, tradycyjne parki od 5 tys. do 9,99 tys. mkw. i big-boxy z co najmniej 10 tys. mkw.) oraz centra wyprzedażowe. W sumie to już 14,7 mln mkw. powierzchni handlowej, z czego na parki pod koniec I półrocza tego roku przypadało 3,65 mln mkw. – podaje firma doradcza Emmerson Evaluation w najnowszym raporcie, który „Rzeczpospolita” publikuje pierwsza. To właśnie segment parków handlowych rozwijał się najszybciej w ostatnich latach.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r. Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Raporty ekonomiczne
Niemcy zaliczyły już dno. Co dalej z gospodarką? Prognozy gospodarcze
Raporty ekonomiczne
Małe biogazownie nie dostaną pieniędzy z KPO. Środki mogą być z innych funduszy
Raporty ekonomiczne
Bielik chce wejść do szkół, a PLLum podbija samorządy. Polska AI rośnie w siłę
Raporty ekonomiczne
Rząd przyznaje: dług wymyka się spod kontroli. Jak to naprawić?
Raporty ekonomiczne
Po celnym ciosie Unii, import nawozów z Rosji spada. Polska kupowała najwięcej
Reklama
Reklama
Reklama