Reklama
Rozwiń

Pacjenci nie odróżniają leków od suplementów diety

Za reklamy sugerujące, że suplement diety leczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zacząć karać producentów.

Publikacja: 09.11.2015 19:16

Pacjenci nie odróżniają leków od suplementów diety

Foto: 123RF

„Masz obrzęk na kolanie. Weź nasz produkt, a Twój problem zniknie" – to jeden z przykładów reklam suplementów diety, które nie podobają się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej (PIS). Urzędy uznały, że takie reklamy wprowadzają w błąd. Sugerują bowiem, że suplement jest lekiem.

Dlatego UOKiK i PIS wysłały do 315 producentów suplementów list, w którym zwracają uwagę, że powinni oni zrewidować treść reklam. Firmy dostały miesiąc na nadesłanie do UOKiK informacji, co zrobią z reklamami.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Zdrowie
Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży wkracza do polityki cyfrowej UE
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Zdrowie
Wyzwania dla zdrowia publicznego
Zdrowie
Podwyżki dla lekarzy i pracowników ochrony zdrowia. Ministerstwo Zdrowia odkrywa karty
Zdrowie
Otyłość wyzwaniem cywilizacyjnym XXI wieku
Materiał Promocyjny
Kolacja i odchudzanie – fakty i mity o ostatnim posiłku dnia
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama