Reklama
Rozwiń
Reklama

Pacjenci nie odróżniają leków od suplementów diety

Za reklamy sugerujące, że suplement diety leczy, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów może zacząć karać producentów.

Publikacja: 09.11.2015 19:16

Pacjenci nie odróżniają leków od suplementów diety

Foto: 123RF

„Masz obrzęk na kolanie. Weź nasz produkt, a Twój problem zniknie" – to jeden z przykładów reklam suplementów diety, które nie podobają się Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) oraz Państwowej Inspekcji Sanitarnej (PIS). Urzędy uznały, że takie reklamy wprowadzają w błąd. Sugerują bowiem, że suplement jest lekiem.

Dlatego UOKiK i PIS wysłały do 315 producentów suplementów list, w którym zwracają uwagę, że powinni oni zrewidować treść reklam. Firmy dostały miesiąc na nadesłanie do UOKiK informacji, co zrobią z reklamami.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Zdrowie
In vitro to szansa na dziecko dla osób z niepłodnością
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Zdrowie
Recepta na konkurencyjność przemysłu farmaceutycznego
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama