Reklama
Rozwiń
Reklama

E-papierosy na cenzurowanym

Lekarze i naukowcy ostrzegają przed rzekomo nieszkodliwymi elektronicznymi inhalatorami przypominającymi papierosy lub fajki.

Publikacja: 27.07.2015 20:59

Światowa Organizacja Zdrowia ostrzega przed e-papierosami

Światowa Organizacja Zdrowia ostrzega przed e-papierosami

Foto: 123RF

W powszechnej opinii elektroniczne papierosy są mniej szkodliwe od zwykłych, ponieważ nie zawierają substancji smolistych. Uważa się je za dobry sposób walki z nałogiem tytoniowym. Coraz więcej danych wskazuje, że tak nie jest.

Można je kupować w małych sklepach, supermarketach, na stacjach benzynowych. Nie obejmują ich restrykcje dotyczące żywności, leków, suplementów diety i wyrobów tytoniowych, dlatego są traktowane jako zwykły produkt podlegający jedynie kontroli Inspekcji Handlowej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ich sprzedaż dynamicznie rośnie, szacuje się, że w Polsce e-papierosy pali już 1,5 mln osób. Z badań sondażowych w USA i Wielkiej Brytanii wynika, że 80 proc. młodych palaczy sięgało po e-papierosy w przeświadczeniu, że są one mniej szkodliwe od tradycyjnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Zdrowie
Innowacje w opiece zdrowotnej jako katalizator konkurencyjności
Zdrowie
Pedagożka tłumaczy: ADHD u kobiet wygląda inaczej
psychologia
Czym jest ADHD burnout i maska ADHD – wyjaśnia psycholożka Monika Kotlarek
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Zdrowie
Polski system „zgubił” kilkuset lekarzy z Ukrainy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama