W usługach prawnych dla biznesu ważne są już nie tylko profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Przedsiębiorcy oczekują też, by ich doradcy nadawali na tej samej fali. Liczy się wspólny język, szybki i wygodny kontakt na żądanie, słowem komfort samej obsługi. Tym bardziej się liczy, że wszystko to jest dziś możliwe dzięki nowoczesnej technologii.
Kontakt na platformie
Zrozumieli to w poznańskiej kancelarii Kubat i Wspólnicy, która w tym roku uruchomiła internetową platformę komunikacyjną. Skonfigurowana według potrzeb, służy do wszechstronnego kontaktu z klientami. Dzięki niej przedsiębiorcy ze Śremu czy z Ostrowa Wlkp. nie muszą już dojeżdżać na spotkania z prawnikami.
– Program nie tylko zapewnia nam komunikację audiowizualną z klientami poprzez telekonferencje, ale także daje możliwość wspólnego opracowywania dokumentów, a nawet przyjmowania od nich oświadczeń pieczętowanych podpisem elektronicznym – opowiada Sławomir Kubat. Platforma funkcjonuje na serwerze firmy informatycznej, która gwarantuje bezpieczeństwo i ochronę poufnych informacji na takim poziomie jak bankowość elektroniczna.
– To bardzo ważne, bo ze względu na tajemnice handlowe przedsiębiorstw nie możemy korzystać ze zwykłych e-maili – podkreśla Kubat.
Jego kancelaria obsługuje 120 firm i osób indywidualnych, wytwarza tysiące różnych dokumentów. Po wprowadzeniu nowego systemu udało się zredukować zapotrzebowanie na papier o 40 proc. Inne istotne korzyści to oszczędność czasu, który można przeznaczyć na obsługę klientów, do których jest teraz bliżej, oraz pieniędzy na dojazdy. Nie można pomijać też ich zadowolenia. Aplikacja służy poza tym pomocą w wewnętrznej organizacji pracy siedmioosobowej kancelarii.