Prawnicy już nie stronią od nowinek

Prawnicy podejmują nowatorskie przedsięwzięcia, bo zależy im na zadowoleniu klientów. Innowacje mogą dać im przewagę nad konkurentami

Publikacja: 11.07.2011 04:45

Coraz więcej firm prawniczych tworzy działy wirtualne. Działalność w Internecie traktują jako promoc

Coraz więcej firm prawniczych tworzy działy wirtualne. Działalność w Internecie traktują jako promocję

Foto: www.sxc.hu

W usługach prawnych dla biznesu ważne są już nie tylko profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Przedsiębiorcy oczekują też, by ich doradcy nadawali na tej samej fali. Liczy się wspólny język, szybki i wygodny kontakt na żądanie, słowem komfort samej obsługi. Tym bardziej się liczy, że wszystko to jest dziś możliwe dzięki nowoczesnej technologii.

Kontakt na platformie

Zrozumieli to w poznańskiej kancelarii Kubat i Wspólnicy, która w tym roku uruchomiła internetową platformę komunikacyjną. Skonfigurowana według potrzeb, służy do wszechstronnego kontaktu z klientami. Dzięki niej przedsiębiorcy ze Śremu czy z Ostrowa Wlkp. nie muszą już dojeżdżać na spotkania z prawnikami.

Program nie tylko zapewnia nam komunikację audiowizualną z klientami poprzez telekonferencje, ale także daje możliwość wspólnego opracowywania dokumentów, a nawet przyjmowania od nich oświadczeń pieczętowanych podpisem elektronicznym – opowiada Sławomir Kubat. Platforma funkcjonuje na serwerze firmy informatycznej, która gwarantuje bezpieczeństwo i ochronę poufnych informacji na takim poziomie jak bankowość elektroniczna.

– To bardzo ważne, bo ze względu na tajemnice handlowe przedsiębiorstw nie możemy korzystać ze zwykłych e-maili – podkreśla Kubat.

Jego kancelaria obsługuje 120 firm i osób indywidualnych, wytwarza tysiące różnych dokumentów. Po wprowadzeniu nowego systemu udało się zredukować zapotrzebowanie na papier o 40 proc. Inne istotne korzyści to oszczędność czasu, który można przeznaczyć na obsługę klientów, do których jest teraz bliżej, oraz pieniędzy na dojazdy. Nie można pomijać też ich zadowolenia. Aplikacja służy poza tym pomocą w wewnętrznej organizacji pracy siedmioosobowej kancelarii.

Troska o specjalistów

Prawnicy to drugi – po klientach – skarb kancelarii. Dlatego te najnowocześniejsze dbają o najwyższy poziom kadry. Łódzka spółka Fortak & Karasiński wprowadziła w tym celu system okresowego oceniania pracowników, których ma kilkunastu. – Jego innowacyjność polega na tym, że został przygotowany specjalnie dla naszej kancelarii, a więc uwzględnia kryteria merytoryczne i biznesowe, jakie są dla nas najistotniejsze – wyjaśnia Olga Trojan, dyrektor zarządzający. Półroczne oceny mają pomóc poprawić jakość usług świadczonych przez prawników.

Innowacje w tej dziedzinie wprowadza też krakowska kancelaria Kubas Kos Gaertner. – Skupiamy się na zmianach zwiększających efektywność oraz ułatwiających zarządzanie ludźmi. Dotyczy to zarówno rekrutacji, jak i oceny pracowników – informuje Dominik Gałkowski z KKG.

Krzysztof Wierzbowski, szef kancelarii Wierzbowski Eversheds, podkreśla, że biznesmeni, którzy korzystają z nowych technologii, tego samego oczekują od swoich doradców. Internet udostępnia dziś powszechnie wiedzę prawniczą. Nie dziwi więc, że przedsiębiorcy nie chcą już płacić za informację o przepisach, oczekując jej od swojego doradcy jako dodatku do konkretnych usług. Dlatego firma Wierzbowski Eversheds oferuje za darmo swoim klientom innowacyjne rozwiązanie informatyczne: interaktywny przewodnik prawa pracy dostępny przez oprogramowanie, które można pobrać z jej strony WWW.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora i.walencik@rp.pl

Nowatorzy nagrodzeni

Krajowa Rada Radców Prawnych już po raz drugi zorganizowała konkurs na najbardziej innowacyjną kancelarię o Nagrodę Złotej Jaskółki.

Merytoryczny zakres innowacji, które można było zgłaszać, obejmował: zarządzanie kancelarią; nowe technologie; zarządzanie kapitałem ludzkim; komunikację z klientami oraz zewnętrzną; zarządzanie potencjałem intelektualnym; nowe metody pracy prawniczej; szkolenia.

Zobacz

»

Prawnicy, doradcy i biegli

»

Adwokaci i radcowie

W usługach prawnych dla biznesu ważne są już nie tylko profesjonalizm i wysoki poziom merytoryczny. Przedsiębiorcy oczekują też, by ich doradcy nadawali na tej samej fali. Liczy się wspólny język, szybki i wygodny kontakt na żądanie, słowem komfort samej obsługi. Tym bardziej się liczy, że wszystko to jest dziś możliwe dzięki nowoczesnej technologii.

Kontakt na platformie

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawnicy
Prokurator z Radomia ma poważne kłopoty. W tle sprawa katastrofy smoleńskiej
Sądy i trybunały
Nagły zwrot w sprawie tzw. neosędziów. Resort Bodnara zmienia swój projekt
Prawo drogowe
Ten wyrok ucieszy osoby, które oblały egzamin na prawo jazdy
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr