Radca prawny w todze i z aktami sądowymi w ręku pojawił się na billboardach w stolicy i innych mazowieckich miastach. To część akcji promocyjnej organizowanej przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie. Na billboardach do korzystania z pomocy radcy zachęca hasło: „Radca prawny – dobry wybór w każdej sprawie".
– Chcemy bardziej uświadamiać społeczeństwo, czym zajmują się radcy prawni – mówi Włodzimierz Chróścik, dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Podkreśla, że wiele osób ciągle nie kojarzy radcy prawnego z osobą, która może zająć się sprawą sądową. Nie jest powszechna wiedza o uprawnieniach tej grupy zawodowej, która od 1 lipca 2015 r. będzie miała uprawnienia identyczne z adwokackimi. Wtedy bowiem wejdzie w życie duża nowelizacja procedury karnej dająca radcom prawnym możliwość występowania w roli obrońców w sprawach karnych. Zniknie tym samym ostatnia różnica w uprawnieniach adwokatów i radców ( jedyną odmiennością będzie to, że radcy prawni mogą być zatrudniani na etacie, a adwokaci nie).
– Mamy nadzieję, że nasza akcja promocyjna zachęci do korzystania z usług radców prawnych – mówi dziekan Chróścik. – Chcemy także podkreślić różnicę między profesjonalnymi prawnikami a tymi bez uprawnień. Nasza akcja będzie się odbywała na obszarze działania naszej izby, czyli oprócz Warszawy m.in. w Płocku i w Siedlcach, przez cały przyszły rok – dodaje dziekan.
Radcy chcą też promować swoją wyszukiwarkę internetową, która pozwala znaleźć prawnika w najbliższej okolicy czy też zajmującego się daną dziedziną prawa.
Oprócz billboardów radcy promują się na plakatach, w prasie, w internecie – m.in. poprzez ogłoszenia na portalach biznesowych. Planowane są także konferencje i debaty – dotyczą m.in. różnych funkcji, które pełnią radcy prawni, np. jako prawnicy przedsiębiorstw, a także nowych uprawnień dotyczących obron karnych.