Reklama
Rozwiń

Romantyzm w teatrze. Czy jest nam jeszcze potrzebny?

Czy Mickiewicz jest w teatrze jeszcze potrzebny? Elity teatralne traktują romantyzm jak balast. Bo promuje „niewłaściwe formy" miłości do ojczyzny. Bo wyda...

Dresiarzami Polska stoi

Wojciech Klemm reżyseruje „Lalkę" w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, niby nie przepisując, nie dodając niczego, z pozoru zgodnie z treścią utwo...

Diabeł to złe alibi

„Matka Joanna od aniołów" Klaty kpi z niedojrzałości i hipokryzji ludzi Kościoła.

Janusz Degler: Spełni się proroctwo Witkacego

Historyk polskiej literatury i teatru Janusz Degler uważa, że spełnia się przepowiednia Witkacego ujednoliconego społeczeństwa, w którym zabraknie miejsca...

Przybywa egzorcysta do klasztoru

„Matkę Joannę od Aniołów” Iwaszkiewicza reżyseruje Jan Klata w Nowym Teatrze. Premiera w sobotę.

Dawny Odys nigdy już nie powróci

Amerykańscy artyści odtworzyli – nie znając języka polskiego – dawny spektakl Tadeusza Kantora. Zasadne pozostaje pytanie o sens przedsięwzięcia.

Jan Bończa-Szabłowski: Łomnicki aktor wybitny, ale niechciany nawet po śmierci

Wyobraźcie sobie państwo następujące zdarzenie: ktoś, komu jest żal, że pomnik jednego artysty przenoszony jest z kąta w kąt, postanawia umieścić go na trw...

Debiutujący aktor i jego opiekun

Janusz Wiśniewski, twórca spektakli o wyrazistej narracji plastycznej, przygotował mickiewiczowskie „Dziady". Premiera w piątek w Teatrze Polskim w Warszawie.

Triumfalny powrót Dymnego

Krzysztof Materna przypomniał współtwórcę Piwnicy pod Baranami w Szczecinie i jedzie z nim do Krakowa.

Polski Hamlet chwyta za szablę

Świetny spektakl Bartosza Szydłowskiego w krakowskim Teatrze im. Słowackiego pokazuje, co zrobiliśmy z niepodległością.

Reklama
Reklama

„Letnicy": Gorzki nokturn dla inteligencji

„Letnicy" Maksyma Gorkiego w Teatrze Narodowym tak wpisują się w dzisiejsze realia, że można im dać podtytuł: sesja wyjazdowa opozycji parlamentarnej.

Przemysław Stippa: Desperacko szukamy wartości dodanej w teatrze

Teatr to cudowne oszustwo, magia, opowieść o człowieku. A my go przepełniamy chaotycznymi bodźcami i bieżączką polityczno-społeczną. Jeśli nie będziemy w s...

Wiesław Dymny: krakowski Leonardo da Vinci

Krzysztof Materna, autor spektaklu „Dymny", przypomina wyjątkowego artystę i jego twórczość.

Sztych Janusza Gajosa

Janda, Lipińska, Englert, Bugajski, Opania mówią w „Przyczajonym geniuszu" o wybitnym aktorze.

O cyberprzemocy i hejcie na teatralnych deskach

Jak podaje Najwyższa Izba Kontroli blisko 40 procent dzieci w Polsce spotyka się z cyberprzemocą. Niechlubne statystyki wciąż rosną.

Hamlet wyjałowiony z Szekspira

Premiera szekspirowskiego „Hamleta” to zawsze oczekiwane wydarzenie. Po obejrzeniu spektaklu w poniedziałkowym Teatrze TV można dojść do wniosku, że sława...

Biesiada z Gombrowiczem. Rodzaj święta i odlotu.

Aktorski debiut prof. Jerzego Bralczyka i Mateusza Gesslera, Jan Peszek i Jacek Fedorowicz w rolach Hrabiny i Markizy, a wszystko w dźwiękach wiolonczeli M...

Fundamentalista z sekretami

„Książę Niezłomny" w reżyserii Michała Borczucha w Theater Basel wpisał się w szwajcarskie i polskie wybory parlamentarne.

Michalina Olszańska: Na planie filmowym panuje specyficzna atmosfera

- Zawód aktora wymaga skupienia na sobie, ponieważ jesteśmy swoim własnym instrumentem, ale przez to łatwo wpaść w pułapkę ego. Trzeba pamiętać, że liczy s...

Adaptacja „Innego świata” w Teatrze TV. Zło w formie skondensowanej

Adaptacja „Innego świata” powstała w setną rocznicę urodzin Gustawa Herlinga-Grudzińskiego.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama