Przed nami m.in. najważniejsze dokonania Ottinger w dziedzinie fabuły. Zobaczymy jej głośny debiut. Po zrealizowaniu kilku krótkich metraży nakręciła dwuipółgodzinną „Madame X – absolutną władczynię”. Ta opowieść o piratkach lesbijkach zawiera charakterystyczne dla autorki odniesienia do historii kina oraz feminizmu.

„Portret pijaczki” to z kolei świetne studium autodestrukcji podane w wysmakowanej wizualnie formie. Brawurowa „Mongolska Joanna d’Arc” jest historią rozgrywającą się w różnych płaszczyznach: w pociągu mknącym przez Mongolię oraz pośród stepów tego kraju, gdy bohaterki zostają uprowadzone przez przywódczynię lokalnego plemienia. „Freak Orlando” oraz „Dorian Gray w zwierciadle prasy brukowej” to filmy, które po obejrzeniu pamięta się przez całe życie.

W programie jest też kilka dokumentów będących wynikiem antropologicznych fascynacji Ottinger, m.in. „Chiny. Sztuka – codzienność”.

[i]Retrospektywa filmów Ulrike Ottinger, Kino.Lab, ul. Jazdów 2 bilety: 10-12 zł, rezerwacje: tel. 022 628 12 71-3 w. 135 lub e-mail: info@csw.art.pl, piątek – niedziela (16.01. – 25.01.), godz. 16, 18, 19, 20, 20.30, 21[/i]