Reklama

Start kampanii wyborczych SLD i PiS

Lewica rozpocznie w sobotę swoją kampanię wyborczą uroczystym posiedzeniem Rady Krajowej SLD w Spale, wsi w województwie łódzkim. Miejsce wybrano nieprzypadkowo.

Aktualizacja: 11.05.2011 07:14 Publikacja: 11.05.2011 02:28

Start kampanii wyborczych SLD i PiS

Foto: Fotorzepa, Wojciech Jargiło Wojciech Jargiło

– Zaczynamy od walki o głosy rolników. A Spała jest miejscem szczególnym, bo tam odbywały się dożynki prezydenckie Ignacego Mościckiego, a później Aleksandra Kwaśniewskiego – wyjaśnia Tomasz Kalita, rzecznik Klubu SLD.

Politycy Sojuszu podkreślają, że to tylko „akcja informacyjna", bo kampanię oficjalnie będzie można prowadzić dopiero po ogłoszeniu terminu wyborów przez prezydenta. Ale jak dowiedziała się „Rz", sobotnie posiedzenie Rady Krajowej SLD będzie przypominać klasyczną konwencję wyborczą. Oprócz władz partii mają licznie pojawić się związani z lewicą samorządowcy oraz przedstawiciele rolniczych organizacji i związków zawodowych. Przygrywać będzie zespół ludowy.

– Jakkolwiek by to nazwać, to nasze mocne otwarcie. Idziemy na wieś, bo tam możemy zdobyć cenne procenty. Obszary wiejskie to 93 proc. kraju i prawie 14 milionów ludzi – mówi „Rz" znany polityk SLD.

Nie obędzie się bez politycznych gestów. Skonfliktowani: szef SLD Grzegorz Napieralski i eurodeputowany Wojciech Olejniczak, podadzą sobie dłonie i zadeklarują współpracę w wyborach. Lider SLD odwiedzi też jedno z gospodarstw.

"PSL weszło w buty Platformy i z rolnictwem ma już niewiele wspólnego " Zbigniew Matuszczak, wiceszef Klubu SLD

Reklama
Reklama

Ale najmocniejszym punktem spotkania w Spale ma być ogłoszenie przez Napieralskiego „Programu dla mieszkańców wsi". – Chcemy tego, czego chcą ludzie – ucina pytany o szczegóły poseł Zbigniew Matuszczak, wiceszef Klubu SLD i autor programu.

Jak nieoficjalnie dowiedziała się „Rz", SLD w swojej rolniczej ofercie wyborczej umieścił m.in. postulaty poprawy infrastruktury wsi, zachowania KRUS, rozwoju instytucji kulturalnych, rozbudowy lokalnych dróg i placówek oświatowych.

Sojusz nie ukrywa, że w trakcie kampanii będzie ostro krytykował ludowców. – PSL wszedł w buty Platformy i z rolnictwem ma już niewiele wspólnego – twierdzi Matuszczak.

– Chłop rozróżni ziarno od plew. Nie obawiamy się SLD – ripostuje Stanisław Żelichowski, przewodniczący Klubu PSL. Dodaje, że jego partia kampanię rozpocznie w „ludowe święto" (Zielone Świątki) 12 czerwca.

Krytycznie pomysł na rolniczą kampanię SLD ocenia politolog dr Artur Wołek. – Być może chodzi o pokazanie, że w tej partii jest też „grupa pozamiejska". Ale dla elektoratu rolniczego bardziej atrakcyjny niż SLD jest PiS, który na wsiach może skutecznie odebrać głosy PSL – komentuje.

PiS swoją „kampanię informacyjną" rozpocznie w piątek. Przed Sejmem zorganizuje konferencję prasową, na której obok prezesa Jarosława Kaczyńskiego mają się pojawić wszyscy posłowie PiS. W sobotę specjalnymi autobusami w barwach partii wyjadą w teren. O tej akcji „Rz" informowała jako pierwsza w kwietniu.

Reklama
Reklama

– Odwiedzimy gminy w województwach: opolskim, świętokrzyskim, podlaskim i podkarpackim – wylicza Adam Hofman, rzecznik Klubu PiS. – Takie wyjazdy będą kontynuowane w kolejne weekendy.

Najważniejszym akcentem tego weekendu dla polityków PiS ma być spotkanie Kaczyńskiego z wyborcami w Rzeszowie. Tam prezes PiS ma wygłosić specjalne oświadczenie.

– PiS było partią spotów. Teraz, kiedy zostały zakazane, chcąc ominąć media, musi docierać do ludzi w terenie – 0cenia dr Wołek. – Zaczyna od terenów, na których cieszy się największym poparciem, więc zapewne ma to być mocna rozgrzewka.

Wydarzenia
Poznaliśmy nazwiska laureatów konkursu T-Mobile Voice Impact Award!
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama