Reklama

Jeden zwolennik cenniejszy niż stu hejterów

Mity wyrosłe z kampanii prezydenckiej wypaczają obraz parlamentarnej.

Aktualizacja: 12.08.2015 23:18 Publikacja: 11.08.2015 21:00

Andrzej Duda w kampanii był aktywny w internecie

Andrzej Duda w kampanii był aktywny w internecie

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Jedna z mocno zaangażowanych w spór polityczny redakcji zamówiła raport oceniający kampanię prezydencką w internecie. Miał posłużyć jako ilustracja tezy: Andrzej Duda został prezydentem dzięki internetowemu hejtowi, czyli fali negatywnych komentarzy, które uderzały w Bronisława Komorowskiego. Wyniki wypaczyły jednak pierwotną koncepcję.

Okazało się bowiem, że liczba ataków na Dudę i Komorowskiego była porównywalna. Tyle że były prezydent przegrał pod względem liczby informacji pozytywnych. O kandydacie PiS było ich znacznie więcej.

Im więcej czasu upływa od wyborów prezydenckich, tym mocniej rośnie mit o przegranej Komorowskiego z internetowym hejtem. Mówią o tym politycy PO, ale i sam były prezydent. – To była zorganizowana, gigantyczna akcja czarnego PR, demolowania wizerunku, niszczenia godności, przeprowadzona z nieprawdopodobną brutalnością i skutecznością. Przede wszystkim w internecie, ale nie tylko – przekonywał w pierwszym i dotąd jedynym wywiadzie po przegranej, udzielonym „Polityce".

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Wydarzenia
Totalizator Sportowy ma już 70 lat i nie zwalnia tempa
Polityka
Andrij Parubij: Nie wierzę w umowy z Władimirem Putinem
Materiał Promocyjny
Ubezpieczenie domu szyte na miarę – co warto do niego dodać?
Wydarzenia
Zrobiłem to dla żołnierzy
Reklama
Reklama