Największa galeria nie boi się konkurentów

Centrum powstało jako inicjatywa kupców – dzisiaj ze 120 sklepami jest liderem rynku, jednak jego pozycja może się wkrótce zmienić

Publikacja: 28.01.2008 15:46

Największa galeria nie boi się konkurentów

Foto: Materiały C.H. Manhattan

Powierzchnia CH Manhattan wynosi 43 tys. mkw., na której znajduje się ponad 120 sklepów i punktów usługowych. Obecnie jest trójmiejskim liderem – poza standardową ofertą i markami znanymi z innych obiektów może się też pochwalić salonem fitness TigerGym założonym przez znanego boksera Dariusza Michalczewskiego. Salon zajmuje 1,3 tys. mkw., z czego 500 mkw. stanowi taras z naturalną zielenią, co jest prawdziwym ewenementem.

Jak większość obiektów handlowych w obliczu rosnącej konkurencji Manhattan stara się przyciągnąć dodatkowymi atrakcjami. – Przez cały czas naszego istnienia zaskakiwaliśmy naszych klientów nie tylko ofertą proponowanych produktów, lecz także organizowanymi przez nas promocjami, działalnością na poziomie kultury oraz czystej rozrywki – mówi Jakub Miciński, dyrektor zarządzający CH Manhattan. W galerii czekają na klientów: bolid Roberta Kubicy czy przygotowana przez gdański oddział IPN wystawa „Serca dla partii bijące. Ludzie gdańskiej bezpieki 1945 – 1990”. Od 6 lipca można w centrum oglądać wystawę UNESCO – OUR PLACE – The World’s Heritage, poświęconą światowemu dziedzictwu kultury.

Początki jednak nie wskazywały, że powstanie galeria handlowa z prawdziwego zdarzenia i dodatkowo zbudują ją polscy kupcy. Handlowcy zrzeszeni w Wojewódzkim Zrzeszeniu Prywatnego Handlu i Usług w Gdańsku w 1990 r. wydzierżawili od miasta plac w centrum Wrzeszcza i wybudowali na nim około 170 obiektów – gdańszczanie ochrzcili go Manhattanem. Takie były początki kapitalizmu w większości polskich miast, jednak gdzieniegdzie na tym etapie rozwój się zatrzymał. W Gdańsku, mimo że taki sposób handlu odniósł wielki sukces, kupcy dalej inwestowali i w 1991 r. powstało nowe centrum handlowe, tuż obok istniejącego, na terenie byłej zajezdni tramwajowej na ulicy Partyzantów, które nazwano Sukces. Z taką nazwą nie mogło być inaczej – powstało ponad sto sklepów, które ponownie trafiły w gust mieszkańców. Centrum było bardzo lubiane i chętnie odwiedzane przez klientów, dlatego trzy lata później, w 1994 r., kupcy zdecydowali się na kolejną inwestycję. W trzecim już z kolei centrum handlowym o nazwie Sukces Bis powstało 80 sklepów.

Były to jednak początki rozwoju nowoczesnego handlu w Polsce. Potem zarówno polscy, jak i zagraniczni inwestorzy zaczęli budować coraz większe galerie. Wchodzące do Polski zagraniczne marki odzieżowe szukały też powierzchni o odpowiednim standardzie i w dobrym sąsiedztwie. Manhattan też musiał podążać za zmianami – 9 września 1997 r. kupcy zawiązali spółkę akcyjną GCH Manhattan. W grudniu kupili grunt we Wrzeszczu, na którym znajdowały się wszystkie wybudowane wcześniej centra handlowe i ruszyły przygotowania do inwestycji w wielkie centrum handlowo-usługowe. Prace budowlane rozpoczęto w sierpniu 2001 r., a obiekt został otwarty 5 marca 2004 roku.

Centrum ma dzisiaj osiem kondygnacji, w tym trzy podziemne – na dwóch znajduje się parking. Wszystko wskazuje na to, że po otwarciu w ubiegłym roku centrum Galeria Bałtycka, która jest teraz największym tego typu obiektem w Trójmieście, Manhattan przestanie być liderem rynku. Jego właściciele ze spokojem podchodzą jednak do konkurencji. – Wiadomo, że zagęszczenie rynku zawsze stanowi problem, niemniej mamy nadzieję, iż uda się nam utrzymać pozycję lidera, także po uruchomieniu Galerii Bałtyckiej – mówi Jakub Miciński. – Wraz z wejściem konkurencji na pewno odnotujemy chwilowy spadek odwiedzin, aczkolwiek zaufanie, jakim darzymy naszych klientów, jak i strategie reklamowo-marketingowe stworzone w celu utrzymania naszej pozycji, każą nam wierzyć, iż pozostaniemy liderem.

Jednocześnie, jak zaznaczają władze centrum, w najbliższym czasie nie jest planowana rozbudowa galerii. W przeprowadzonych badaniach klienci byli zadowoleni z centrum, zarówno jeśli chodzi o estetyczne, jak i praktyczne aspekty. – Podobnie najemcy chwalą funkcjonalność i nowoczesność zastosowanych rozwiązań. Można powiedzieć, że wpasowaliśmy się zarówno w potrzeby klientów, zyskując ich zaufanie, jak i mieszkańców Wrzeszcza, dla których bryła Manhattanu stała się nieodłączną wizytówką dzielnicy – zaznacza Jakub Miciński.

Powierzchnia CH Manhattan wynosi 43 tys. mkw., na której znajduje się ponad 120 sklepów i punktów usługowych. Obecnie jest trójmiejskim liderem – poza standardową ofertą i markami znanymi z innych obiektów może się też pochwalić salonem fitness TigerGym założonym przez znanego boksera Dariusza Michalczewskiego. Salon zajmuje 1,3 tys. mkw., z czego 500 mkw. stanowi taras z naturalną zielenią, co jest prawdziwym ewenementem.

Jak większość obiektów handlowych w obliczu rosnącej konkurencji Manhattan stara się przyciągnąć dodatkowymi atrakcjami. – Przez cały czas naszego istnienia zaskakiwaliśmy naszych klientów nie tylko ofertą proponowanych produktów, lecz także organizowanymi przez nas promocjami, działalnością na poziomie kultury oraz czystej rozrywki – mówi Jakub Miciński, dyrektor zarządzający CH Manhattan. W galerii czekają na klientów: bolid Roberta Kubicy czy przygotowana przez gdański oddział IPN wystawa „Serca dla partii bijące. Ludzie gdańskiej bezpieki 1945 – 1990”. Od 6 lipca można w centrum oglądać wystawę UNESCO – OUR PLACE – The World’s Heritage, poświęconą światowemu dziedzictwu kultury.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!