Samochody, w których kierowca może z wysokiej pozycji spoglądać na drogę, a dzięki napędowi na cztery koła mknąć nie tylko autostradą, ale i pokonać błotnistą ścieżkę, cieszą się coraz większą popularnością. Każdy koncern chce je mieć w swojej ofercie. Koleos powstał przy współpracy z Nissanem, a produkowany będzie w Korei. Auto wykorzystuje płytę podłogową nissana quashqai, jest jednak od niego nieco dłuższe (4,52 m) i szersze (1,85 m). Niektóre rozwiązania techniczne zapożyczono zaś z najnowszego modelu japońskiej firmy X-Trial.
Samochód dostępny ma być w wersjach zarówno z napędem na przednią, jak i obie osie. W tej ostatniej w normalnych warunkach drogowych napędzane są tylko przednie koła, jednak w razie potrzeby, np. wjazdu na piaszczystą ścieżkę, połowa momentu obrotowego zaczyna automatycznie trafiać na tylną oś.
Pod maską koleosa będziemy mogli znaleźć jeden z trzech silników: dwa dwulitrowe, czterocylindrowe, rzędowe diesle o mocach 150 i 175 KM oraz benzynową jednostkę o pojemności 2,5 litra, rozwijającą moc 170 KM. Wszystkie współpracują z sześciostopniową ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.
Autem podróżować może pięć osób, które swoje bagaże zapakują do 450-litrowego kufra. Po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wzrasta do 1380 litrów.