PiS przed drugą turą wyborów zintensyfikuje akcję wsparcia dla Jarosława Kaczyńskiego w Internecie – dowiedziała się „Rz”. Politycy PiS chcą wykorzystać sieć do prowadzenia kampanii społecznościowej i mobilizacji swoich wyborców.
Przed pierwszą turą wyborów prezydenckich współpracownicy Kaczyńskiego uruchomili trzy portale informujące o kandydacie PiS i jego programie, założyli jego profile na portalach społecznościowych: Facebooku i Naszej Klasie oraz Twitterze, utworzyli kanał informacyjny na YouTube oraz wydali kilkanaście numerów internetowej gazety. Wysłali też ponad 2,5 mln e-maili z prośbą o głosowanie na Kaczyńskiego.
– Pokazaliśmy, że umiemy korzystać z siły Internetu. Przed drugą turą będziemy konsekwentni – zapewnia Mariusz Błaszczak, rzecznik Klubu Parlamentarnego PiS.
Zdaniem dr Marii Nowiny-Konopki z Wyższej Szkoły Biznesu-NLU, specjalisty ds. demokracji w sieci, Kaczyński przez kampanię w Internecie nie odbierze głosów Komorowskiemu. – Choć może powalczyć o głosy sporej grupy niezdecydowanych internautów – zauważa.
Jednak sztabowi Kaczyńskiego nie udało się uniknąć wpadki.