Miliony na EUROpromocję ministra

Stary spot przedstawiający ministra rolnictwa będzie pokazywany 33 razy w najlepszym czasie reklamowym podczas Euro 2012

Publikacja: 12.06.2012 00:41

Marek Sawicki

Marek Sawicki

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Filmik wyprodukowano w zeszłym roku przed kampanią do Sejmu. Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, która z Ministerstwem Rolnictwa zadecydowała o jego obecnej emisji w najdroższym paśmie reklamowym TVP, tłumaczy, że spot nie jest promocją Marka Sawickiego. „Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej i tzw. Planów komunikacyjnych unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 spot promuje efekty tego Programu, a nie Ministra Marka Sawickiego i Prezesa ARiMR Tomasza Kołodzieja. Znaleźli się oni w spocie dlatego, że Minister zarządza tym Programem, a Agencja jest odpowiedzialna za jego wdrażanie" – zapewnia biuro prasowe.

Choć emisję spotów opłacono ze środków publicznych pochodzących z funduszy europejskich, ARiMR odmawia informacji o ich wielkości. „Kosztów tegorocznej emisji w TVP nie możemy podać ze względu na udzielone nam rabaty, które są objęte tajemnicą handlową telewizji" – informuje. Podobną odpowiedź uzyskaliśmy z TVP.

Portal Onet.pl szacuje, że za spoty zapłacono od 2 do 3 milionów złotych.

Ministerstwo, ARiMR oraz TVP odmówiły ujawnienia kosztu spotów

ARiMR zapewnia, że inicjatywa emisji spotów wyszła z TVP. „Decyzję o kolejnej emisji spotu w czasie Euro 2012 podjęło wspólnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz ARiMR po otrzymaniu od TVP SA bardzo korzystnej oferty finansowej na emisję spotu w czasie mistrzostw. W czasie Euro 2012 emisja spotu 33 razy od 8 do 14 czerwca" – czytamy w odpowiedziach przesłanych na zadane przez „Rz" pytania.

Jak się dowiedzieliśmy nieoficjalnie w TVP, zainteresowanie emisją spotów reklamowych przed rozpoczęciem meczów, w przerwach i po ich zakończeniu jest gigantyczne. TVP musiała odmówić wielu potencjalnym reklamodawcom. – Reklamodawcy się zabijają o ten czas antenowy, zwłaszcza gdy okazało się, że mecz Polska – Grecja obejrzało 15 milionów osób – mówi nasz informator.

Sawicki nie odebrał wczoraj komórki. Agencja zaś poinformowała, że nie jest w stanie skontaktować się ze swoim szefem. „Niestety, nie jesteśmy w stanie umożliwić kontaktu z prezesem T. Kołodziejem, który przebywa na naradzie dyrektorów ARiMR poza Warszawą" – opowiedziano nam.

Jak podaje Agencja, od momentu wyprodukowania spotu został pokazany ok. 700 razy. Emitował go także Polsat.

Emisja tego klipu i innych, które nie były oficjalnie materiałami wyborczymi, dały Sawickiemu świetny wynik wyborczy w okręgu siedleckim. Dostał prawie 24 tys. głosów, dystansując kandydatów z PiS i PO.

Filmik wyprodukowano w zeszłym roku przed kampanią do Sejmu. Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, która z Ministerstwem Rolnictwa zadecydowała o jego obecnej emisji w najdroższym paśmie reklamowym TVP, tłumaczy, że spot nie jest promocją Marka Sawickiego. „Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej i tzw. Planów komunikacyjnych unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 spot promuje efekty tego Programu, a nie Ministra Marka Sawickiego i Prezesa ARiMR Tomasza Kołodzieja. Znaleźli się oni w spocie dlatego, że Minister zarządza tym Programem, a Agencja jest odpowiedzialna za jego wdrażanie" – zapewnia biuro prasowe.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!