Filmik wyprodukowano w zeszłym roku przed kampanią do Sejmu. Agencja Rozwoju i Modernizacji Rolnictwa, która z Ministerstwem Rolnictwa zadecydowała o jego obecnej emisji w najdroższym paśmie reklamowym TVP, tłumaczy, że spot nie jest promocją Marka Sawickiego. „Zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej i tzw. Planów komunikacyjnych unijnego Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 – 2013 spot promuje efekty tego Programu, a nie Ministra Marka Sawickiego i Prezesa ARiMR Tomasza Kołodzieja. Znaleźli się oni w spocie dlatego, że Minister zarządza tym Programem, a Agencja jest odpowiedzialna za jego wdrażanie" – zapewnia biuro prasowe.
Choć emisję spotów opłacono ze środków publicznych pochodzących z funduszy europejskich, ARiMR odmawia informacji o ich wielkości. „Kosztów tegorocznej emisji w TVP nie możemy podać ze względu na udzielone nam rabaty, które są objęte tajemnicą handlową telewizji" – informuje. Podobną odpowiedź uzyskaliśmy z TVP.
Portal Onet.pl szacuje, że za spoty zapłacono od 2 do 3 milionów złotych.
Ministerstwo, ARiMR oraz TVP odmówiły ujawnienia kosztu spotów
ARiMR zapewnia, że inicjatywa emisji spotów wyszła z TVP. „Decyzję o kolejnej emisji spotu w czasie Euro 2012 podjęło wspólnie Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz ARiMR po otrzymaniu od TVP SA bardzo korzystnej oferty finansowej na emisję spotu w czasie mistrzostw. W czasie Euro 2012 emisja spotu 33 razy od 8 do 14 czerwca" – czytamy w odpowiedziach przesłanych na zadane przez „Rz" pytania.