Muzeum Polskiej Wódki powstanie w Warszawie

Muzeum Polskiej Wódki powstanie w 2017 roku na prawobrzeżnej stronie stolicy w rewitalizowanym Centrum Praskim Koneser, dawnej Warszawskiej Wytwórni Wódek.

Publikacja: 22.05.2014 19:31

Muzeum Polskiej Wódki powstanie w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Michał Walczak

- Najwyższy czas, aby Polska Wódka, w tym marki ikony - Wyborowa, Luksusowa, znalazła miejsce godne pokazania jej bogatej, ponad 600-letniej historii oraz tradycji jej wytwarzania - mówi Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska.

Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie naszych rodzimych marek. To także jeden z naszych flagowych produktów eksportowych. W 2013 r. jej sprzedaż wyniosła 151,3 mln euro, wobec 139,7 mln euro w 2012 r. Czytaj więcej Dzięki ponad 600-letniej historii i tradycji wytwarzania stała się jednym z naszych symboli.

Kilka dni temu została podpisana umowa najmu, na mocy której Muzeum Polskiej Wódki powstanie w zrewitalizowanym XIX-wiecznym budynku dawnej Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser.

- Szkoci mają muzea whisky, Francuzi koniaków i szampana, nadszedł czas by Polacy także zaczęli chwalić się swoim narodowym trunkiem - mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Opracowanie stałej ekspozycji poddane jest otwartemu konkursowi. W skład jury konkursu wejdą architekci, przedstawiciele Pernod Ricard Polska, Stowarzyszenia Polska Wódka, jak i reprezentanci świata kultury.

Ekspozycja ma być nowatorska, interaktywna i angażująca odbiorców. Muzeum stanie najwcześniej w 2017 roku. Na wtedy planowany jest finał prac rewitalizacyjnych w Koneserze.

Projekt kompleksu Konesera, oprócz muzeum, przewiduje 342 mieszkania (lofty i soft lofty), powierzchnię handlową (z butikami, restauracjami, punktami usługowymi) i biurową.

- Najwyższy czas, aby Polska Wódka, w tym marki ikony - Wyborowa, Luksusowa, znalazła miejsce godne pokazania jej bogatej, ponad 600-letniej historii oraz tradycji jej wytwarzania - mówi Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska.

Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie naszych rodzimych marek. To także jeden z naszych flagowych produktów eksportowych. W 2013 r. jej sprzedaż wyniosła 151,3 mln euro, wobec 139,7 mln euro w 2012 r. Czytaj więcej Dzięki ponad 600-letniej historii i tradycji wytwarzania stała się jednym z naszych symboli.

Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!
Wydarzenia
100 sztafet w Biegu po Nowe Życie ponownie dla donacji i transplantacji! 25. edycja pod patronatem honorowym Ministra Zdrowia Izabeli Leszczyny.
Wydarzenia
Marzyłem, aby nie przegrać
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał Promocyjny
4 letnie festiwale dla fanów elektro i rapu - musisz tam być!