- Najwyższy czas, aby Polska Wódka, w tym marki ikony - Wyborowa, Luksusowa, znalazła miejsce godne pokazania jej bogatej, ponad 600-letniej historii oraz tradycji jej wytwarzania - mówi Guillaume Girard-Reydet, prezes Wyborowa SA/Pernod Ricard Polska.
Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie naszych rodzimych marek. To także jeden z naszych flagowych produktów eksportowych. W 2013 r. jej sprzedaż wyniosła 151,3 mln euro, wobec 139,7 mln euro w 2012 r. Czytaj więcej Dzięki ponad 600-letniej historii i tradycji wytwarzania stała się jednym z naszych symboli.
Kilka dni temu została podpisana umowa najmu, na mocy której Muzeum Polskiej Wódki powstanie w zrewitalizowanym XIX-wiecznym budynku dawnej Rektyfikacji na terenie Centrum Praskiego Koneser.
- Szkoci mają muzea whisky, Francuzi koniaków i szampana, nadszedł czas by Polacy także zaczęli chwalić się swoim narodowym trunkiem - mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.
Opracowanie stałej ekspozycji poddane jest otwartemu konkursowi. W skład jury konkursu wejdą architekci, przedstawiciele Pernod Ricard Polska, Stowarzyszenia Polska Wódka, jak i reprezentanci świata kultury.