- Wraz z rozwojem serwisu postanowiliśmy zaoferować naszym czytelnikom coś więcej niż artykuły i porady – mówi Joanna Barczykowska-Tchórzewska, redaktor naczelna portalu medme.pl, który miesięcznie ma ponad 4 miliony użytkowników. – Stąd przestrzeń marketplace, która uzupełnia wiedzę o zdrowiu możliwością zakupu konkretnych produktów. Klientowi, który czyta artykuł o sposobach na walkę z podwyższonym ciśnieniem, damy możliwość zakupu ciśnieniomierza, a mamie poszukującej wiedzy na temat ząbkowania dziecka zarekomendujemy żel łagodzący objawy – dodaje Joanna Barczykowska-Tchórzewska.
Klient w jednym miejscu będzie mógł zrobić zakupy od wielu dostawców, umieszczając je w koszyku z jedną płatnością. Wśród partnerów platformy e-commerce są wybrani partnerzy – za ofertę sprzętu medycznego odpowiada Grupa Novamed, za produkty do pielęgnacji urody i perfumy – internetowa drogeria Tagomago.pl, a za produkty apteczne – Grupa MND, prowadząca aptekę i drogerię internetową manada.pl.
Medme.pl działa od 8 lat publikując informacje na temat zdrowia, medycyny, rodzicielstwa, odżywiania, pielęgnacji urody i sportu. W swojej bazie ma ponad 7 tys. artykułów i 5 serwisów tematycznych, m.in. Internetowa Szkoła Rodzenia, CogniNet i CafeSenior.pl. W ciągu roku serwis zanotował 400 proc. wzrostu ruchu, z czego ponad 90 proc. stanowi ruch organiczny.
Skąd pomysł, by serwis Medme.pl połączyć z platformą sprzedażową? Zdaniem pomysłodawców, polski rynek marketplace jest silnie skondensowany, co nie w pełni odpowiada na zapotrzebowanie rynku. – Wierzę, że w najbliższych latach pojawi się wiele wyspecjalizowanych przestrzeni marketplace, które będą konkurować z masowymi graczami podejściem do kategorii i konsumentów. Medme.pl będzie tworzyło ten trend poprzez wykorzystanie wiedzy i bogatego doświadczenia w kategorii medyczno-zdrowotnej – tłumaczy redaktor naczelna.