Biznes stara się również dzielić wiedzą i promować wśród swoich dostawców, partnerów, pracowników i klientów postawy prośrodowiskowe. Wiele z takich przedsięwzięć jest realizowanych wspólnie, jak choćby akcja „Odbierz sadzonkę" prowadzona przez Carrefour i SUEZ Polska w jednym z centrów handlowych, w którym oddając makulaturę, można było otrzymać sadzonkę i sporo się dowiedzieć na temat segregacji i ekologii.
Obszarem, który dopiero rozwija się w naszym kraju, jest bioróżnorodność, choć i tutaj możemy przywołać kilka przykładów zaawansowanych projektów prowadzonych przez biznes.
Fundacja Veolia Polska co roku prowadzi nowe nasadzenia, zakłada skrzynki lęgowe dla zagrożonych wyginięciem ptaków, nietoperzy i owadów. W 2018 r. w Poznaniu, Łodzi, Tarnowskich Górach i Warszawie otoczono opieką 100 nietoperzy, 5 pustułek, posadzono ponad 1300 roślin. Przy okazji prowadzone są działania edukacyjne dla uczniów pobliskich szkół i wykłady dla pracowników grupy Veolia.
Wiele przykładów angażowania się firm w obszar bioróżnorodności pochodzi z Francji. EDF – producent i dystrybutor energii – od 2010 r. pracuje wraz z lokalnym stowarzyszeniem nad przywróceniem ekosystemu w starorzeczach Renu w Alzacji. Szeroko zakrojone prace polegające na odtworzeniu wodnistego terenu i posadzeniu odpowiednich roślin skutkowały przywróceniem flory i fauny sprzed industrializacji.
73 mld euro w cztery lata
Bardzo ważnym obszarem, w który chce angażować się coraz więcej firm, jest walka ze zmianami klimatycznymi. Jest to jedno z największych wyzwań współczesnego świata, tak więc i rola biznesu jest tu kluczowa. W sierpniu ubiegłego roku w Paryżu 99 największych francuskich przedsiębiorstw zatrudniających na świecie łącznie ponad 6 mln ludzi potwierdziło konieczność zmian i wprowadzania rozwiązań mających na celu globalną redukcję gazów cieplarnianych. 55 z nich już teraz zadeklarowało, że w latach 2020–2023 przeznaczą 73 mld euro na inwestycje oraz badania w obszarze energii odnawialnej, dekarbonizacji produkcji, zrównoważonych praktyk w rolnictwie.
W Polsce również zagadnienie ochrony klimatu staje się coraz ważniejsze dla przedsiębiorców. Świadczy o tym chociażby ostatnia deklaracja, podpisana wspólnie przez Orange Polska oraz Ministerstwo Rozwoju i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przy okazji I Polsko-Francuskiego Forum Przemysłu Przyszłości. Rozpoczyna ona pilotażowy projekt monitorowania jakości powietrza w 100 szkołach, który ma być rozszerzony na 1000 placówek.