Reklama
Rozwiń

Regulacje i nacisk opinii społecznej kształtują nowe strategie firm

Dwie dekady budowania świadomości przynoszą efekty.

Publikacja: 20.03.2020 01:30

Społeczna odpowiedzialność interesuje coraz więcej firm.

Społeczna odpowiedzialność interesuje coraz więcej firm.

Foto: materiały prasowe

Prawie 160 ofert pracy dla specjalistów CSR opublikowano w ubiegłym roku na portalu rekrutacyjnym Pracuj.pl. To prawie sześciokrotnie więcej niż w połowie minionej dekady, gdy aktywności związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu były z reguły dodatkowym zadaniem dla specjalistów ds. Public Relations czy HR w firmach.

Widoczny w ostatnich latach wzrost liczby miejsc pracy dla specjalistów i menedżerów CSR potwierdza, że społeczna odpowiedzialność biznesu – rozumiana także jako zrównoważony rozwój firm – przestała być w Polsce rynkową niszą docenianą przez niewielką grupę międzynarodowych korporacji i czołowych polskich spółek. Do tej zmiany walnie przyczyniły się regulacje, w tym zwłaszcza wprowadzony unijną dyrektywą z 2014 r. obowiązek poszerzonego raportowania informacji niefinansowych.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Wydarzenia Gospodarcze
Banki mogą pomóc w zakupach obronnych
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Wydarzenia Gospodarcze
Rola BGK w finansowaniu obronności będzie rosła
Wydarzenia Gospodarcze
Największe ryzyko cyberataków dotyczy dziś sektora bankowego
Wydarzenia Gospodarcze
Gaz może dać nam bezpieczeństwo
Wydarzenia Gospodarcze
Ubezpieczyciele muszą chronić przed cyberatakami