W 2015 roku polski eksport do Kanady wyniósł 1,12 mld euro w porównaniu do 947 mln euro rok wcześniej i 759 mln euro w roku 2013. Także w pierwszym kwartale 2016 roku sprzedaż polskich towarów na rynek kanadyjski wzrosła: do 326,5 mln euro z 305,1 mln euro w pierwszych trzech miesiącach ubiegłego roku. Ten wzrost powinien się dalej utrzymywać: według ekspertów Banku Zachodniego WBK, Kanada dywersyfikuje źródła swojego importu i szuka kontaktów z krajami innymi niż USA.
W sprzedaży do Kanady dominują wyroby przemysłu elektromaszynowego z 56-procentowym udziałem. Tradycyjnie silną grupę polskiego eksportu na rynek kanadyjski stanowią części i układy wykorzystywane w przemyśle lotniczym. Ważnym produktem są więc części silników turboodrzutowych i silników turbośmigłowych. Na kolejnym miejscu topowych produktów eksportowych znalazły się skóry – są to przede wszystkim skóry z norek. Kolejna grupa produktowa, jaka trafia do kanadyjskich odbiorców, to artykuły rolno-spożywcze.
Blisko 90 proc. polskiego eksportu trafia do dwóch kanadyjskich prowincji – Ontario i Quebec. Według Ministerstwa Rozwoju jest jednak potrzeba zintensyfikowania kontaktów gospodarczych i handlowych z administracją i władzami pozostałych prowincji – np. Alberty, która ma rozwinięty przemysł naftowy, oraz prowincjami zachodnimi. Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Montrealu zorganizował w Calgary na tegorocznych targach „Global Petroleum Show" polskie stoisko promocyjno-informacyjne. Prezentowało ogólne informacje dotyczące możliwości inwestycyjnych w Polsce oraz polskiego sektora energetycznego, w tym sektora ropy naftowej i gazu ziemnego, a także oferty poszczególnych polskich firm.
Na rynek kanadyjski spogląda coraz więcej polskich firm meblarskich. Ta branża ma tam duży potencjał rozwojowy, bo liczba mieszkańców rokrocznie wzrasta, na co w dużej mierze ma wpływ nowa emigracja; każdego roku status stałego pobytu w Kanadzie otrzymuje około 250 tys. osób. Wśród nowo przybyłych największą liczbę stanowią małżonkowie lub partnerzy oraz pracownicy wykwalifikowani, w większości osoby w wieku produkcyjnym tworzące nowe gospodarstwa domowe. Dostawy polskiej branży meblarskiej do Kanady w 2015 roku warte były 97,7 mln dolarów, co pozwoliło Polsce zająć piątą pozycję pod względem wielkości dostaw mebli do tego kraju. Polskie firmy wyróżniały się także na ostatniej edycji targów Canadian Furniture Show – jednej z największych wydarzeń wystawienniczych branży meblarskiej w Kanadzie, organizowane corocznie od 1972 roku. – Kanada to dla polskiej branży meblarskiej bardzo perspektywiczny rynek – mówi Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.
Obecnie polski eksport mebli do Kanady to głównie wyroby z polskich zakładów meblarskich produkujących dla firmy Ikea. Według Ikei, co trzeci mebel sprzedawany w jej sieci na świecie jest produkowany w Polsce. Obecnie Ikea posiada 11 sklepów w Kanadzie, planowana jest budowa kolejnych, można zatem oczekiwać wzrostu polskiego eksportu mebli do Kanady w kolejnych latach.