- Bursztyn jest więc naszym ogromnym wyróżnikiem. Jednocześnie ze względu na rzadkość występowania potencjał wzrostu cen jest bardzo duży, zarówno w przypadku surowca, jak i biżuterii – twierdzi Katarzyna Oracz, ekspert handlu zagranicznego z Centrum Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK w Łodzi.
Blisko 70 proc. światowej produkcji biżuterii z bursztynu przypada na Gdańsk. Na Pomorzu znajduje się 1,5 tys. firm, często jednoosobowych, zajmującym się produkcją wyrobów ze srebra ozdabianych bursztynem. Z uwagi na swoje znaczenie w strukturze eksportu oraz dobre perspektywy, branża jubilersko-bursztynnicza objęta została programem promocji gospodarczej na rynkach zagranicznych. W ramach przedsięwzięcia wartego 7 mln złotych producentom biżuterii z bursztynu m.in. dofinansowywano udział w targach organizowanych w Monachium, Vicenzie, Tucson, Las Vegas oraz w Hong Kongu oraz targach krajowych Amberif, Ambermart, Złoto Srebro Czas. Wsparciem objęto wizyty studyjne zagranicznych dziennikarzy, misje wyjazdowe polskich firm oraz przyjazdowe zagranicznych kupców. Także kampanię w prasie konsumenckiej i na bilbordach w Niemczech, Włoszech, Stanach Zjednoczonych i Chinach oraz pokazy biżuterii i mody.