[b]Nie[/b]
Odpowiedź na to pytanie znajduje się w przepisach kodeksu postępowania administracyjnego. Po pierwsze stwierdzić należy, że zgodnie z treścią jego art. 229 pkt 3 rada gminy jest organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej zadań lub działalności wójta (burmistrza, prezydenta miasta), jak również kierowników gminnych jednostek organizacyjnych. W sprawach tych rada rozstrzyga w drodze uchwały. Natomiast art. 237 pkt 3 k.p.a. mówi, że o sposobie załatwienia sprawy rada powinna zawiadomić skarżącego. Jeżeli rada uzna, że skarga jest bezzasadna, to zawiadomienie powinno zostać zaopatrzone w uzasadnienie faktyczne i prawne.
Mówi o tym wprost art. 238 § 1 kodeksu.
Artykuł 77 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego zobowiązuje organy administracji publicznej do wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia materiału dowodowego w sprawie. Z kolei treść art. 107 § 3 tej ustawy wskazuje, jakie elementy powinno zawierać uzasadnienie. Zgodnie z jego treścią uzasadnienie faktyczne powinno w szczególności zawierać wskazanie faktów, które organ uznał za udowodnione, dowodów, na których się oparł, oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej. Uzasadnienie prawne natomiast powinno zawierać przede wszystkim wyjaśnienie podstawy prawnej rozstrzygnięcia z przytoczeniem przepisów. Wymienienie w uzasadnieniu jedynie poszczególnych etapów procesu rozpatrywania skargi jako niespełniające wymogów treściowych, o których mowa w art. 107 § 3 k.p.a., należy zatem uznać za nieprawidłowe. Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi zawierająca tej treści uzasadnienie powinna zostać – moim zdaniem – uchylona przez wojewodę w trybie nadzorczym. Jej treść narusza bowiem obowiązujące przepisy prawa.
[i]Podstawa prawna