Reklama

Głośno o zakupach InPostu. Tak brytyjscy związkowcy zareagowali na przejęcie

Akwizycja firmy Yodel przez grupę kierowaną przez Rafała Brzoskę odbiła się na Wyspach szerokim echem, również wśród pracowników brytyjskiej spółki. Jeden z największych związków zawodowych wydał komunikat.

Publikacja: 17.04.2025 17:09

Głośno o zakupach InPostu. Tak brytyjscy związkowcy zareagowali na przejęcie

Foto: www.yodel.co.uk

Transakcja z udziałem InPostu, który za ponad 100 mln funtów przejął kurierskiego giganta, specjalizującego się w dostawach paczek „pod drzwi”, to jeden z najgorętszych tematów na Wyspach. Akwizycja, której dokonała polska spółka, opisywana jest przez tamtejsze media jako ruch, który da jej pozycję wśród liderów branży KEP (kurier, ekspres, paczka) w Wielkiej Brytanii.

Reakcje na inwestycję InPostu w Wielkiej Brytanii

„Transakcja stworzy trzecią co do wielkości niezależną firmę dostawczą obsługującą sprzedawców internetowych” – pisze „Guardian”. Branżowy serwis Post&Parcel wskazuje wręcz, że InPost, dzięki tej akwizycji, „zrewolucjonizuje brytyjski rynek dostaw”. Ale zadanie nie będzie proste, bo jak zauważa portal Retail Gazette, firma Yodel to nie jest marka specjalnie lubiana w tym kraju. W październiku ub. r. – jak wynika z danych Ofcom – została ona uznana za jedną z najgorszych firm kurierskich pod względem pomocy klientom (została sklasyfikowana na drugim miejscu od końca, z wynikiem satysfakcji na poziomie 38 proc., osiągając wyniki poniżej średniej).

Teraz na wieść o przejęciu zareagowali pracownicy Yodel. W odpowiedzi na akwizycję przez InPost GMB, jedna z największych organizacji związkowych w Wielkiej Brytanii wydała komunikat. Gill Ogilvie z GMB wspomniał w nim, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy spółka borykała się z problemami, ale przetrwała ten burzliwy okres. A co teraz?

Czytaj więcej

InPost bije rekord i szykuje się do przejęć

„Z zadowoleniem przyjmuje dzisiejsze wieści, które zabezpieczą przyszłość pracowników w perspektywie długoterminowej. Inwestycja pomoże Yodel odzyskać pozycję czołowego gracza na rynku brytyjskim” – wskazuje związek zawodowy w oświadczeniu.

Reklama
Reklama

Jaka jest kondycja Yodel?

A ostatnie miesiące dla Yodel faktycznie były niezwykle trudne. W grudniu, w związku z kryzysem zdolności przewozowych w okresie Bożego Narodzenia, firma zwróciła się nawet do klientów z prośbą o skorzystanie z usług konkurencyjnych operatorów kurierskich – wspomina Retail Gazette.

Z kolei „Guardian” przypomina, że w lutym 2024 r. Yodel został wręcz uratowany przed upadkiem. Firma, która wcześniej należała do braci Barclay, bliźniaków-miliarderów i byłych właścicieli „Daily Telegraph”, teraz w 95,5 proc. należy do InPostu. Pozostałe 4,5 proc. udziałów ma spółka PayPoint.

Usługi
Poczta Polska została ponownie wybrana do obsługi korespondencji sądowej
Usługi
Poczta Polska operatorem wyznaczonym przez kolejne 10 lat
Usługi
Play wyłączy roaming krajowy. Co to oznacza dla użytkowników i inwestorów?
Usługi
Telekomy zwolniły tempo. Za to przyspieszyły rachunki
Usługi
„Nie będziemy w lidze przegranych”. Oto plan InPostu na AI w e-commerce
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama