- Jesteśmy wyposażeni w bardzo dobre produkty majątkowe i tu jesteśmy w stanie zwojować bardzo wiele. Mocno też będziemy sprzedawać produkty życiowe - mówił podczas spotkania z dziennikarzami prezes spółek Uniqa w Polsce Andrzej Jarczyk.

Austriacka Grupa chce zainwestować do 2020 roku pół milairda euro w innowacyjność i digitalizację. Uniqa w Polsce również zapowiada start inwestycji w nowe projekty IT, które za ok. 2 lata pozwolą jej ograniczyć koszty i planuje w tym roku ofensywę produktową.

- W nowej strategii wiedeński właściciel postawił na innowacyjność i rozwój nowoczesnych technologii. Do 2020 roku koncern zainwestuje w innowacyjność i digitalizację 500 mln euro. Polska będzie jednym z krajów, w którym inwestycje w IT będą znaczące. Zaczynamy już w tym roku, ale efekty działania w nowym systemie będą widoczne najwcześniej w 2018 roku - powiedział Jarczyk podczas konferencji prasowej.

Chcemy, aby inwestycja w IT w dłuższej perspektywie obniżyła nam koszty, dodał.

- Austriacy widzą ogromną przyszłość w ubezpieczeniach na życie w Polsce ze względu wielkość rynku. Dają nam szansę, chcą zainwestować w system IT do sprzedaży ubezpieczeń życiowych, który jest nam bardzo potrzebny. Byłaby to ucieczka do przodu, ponieważ wiąże się to z wdrożeniem nowego modelu sprzedaży direct dla naszych agentów. Nie chcemy być też tylko sprzedawcą ubezpieczeń, ale opiekunem i doradcą klienta - powiedziała wiceprezes Małgorzata Michalak-Bartkowiak.

Jarczyk poinformował, że w tym roku Uniqa w Polsce stawia na rozwój oferty produktowej - szczególnie w segmencie ubezpieczeń życiowych ze składką regularną oraz ubezpieczeń majątkowych. W ubezpieczeniach majątkowych Uniqa wprowadza nowe warunki OC dla podmiotów gospodarczych. W jego ocenie, rosnąca świadomość przedsiębiorców powinna przełożyć się na wzrost liczby polis. Uniqa zaproponuje także nowy pakiet dla małych i średnich firm.

- Zaczynamy już wdrażać produkt czysto ochronny na życie. Będziemy koncentrowali się na trzech typach produktów – terminowym, Spokojnym życiu z ochroną na wypadek śmierci lub choroby nowotworowej oraz sztandarowym produkcie - "Pakiet bezpieczeństwa" z niską składką i szerokim zakresem świadczeń. To jest próba odwzorowania zachowania Polaka w ubezpieczeniach życiowych - powiedział prezes.

Nowością będzie też pracownicze ubezpieczenie na życie skierowane do małych grup, liczących od 3 do 9 osób. Adam Łoziak, wiceprezes Uniqa szacuje, że w pierwszym roku uda się pozyskać ok. 1 tys. nowych polis.

Jarczyk poinformował, że 2016 roku będzie "nudny" z punktu widzenia ubezpieczeń pozakomunikacyjnych.

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

- W ubezpieczeniach komunikacyjnych trochę szansy na wzrosty dają ogromne straty, które wykażą firmy i pierwsze ruchy związane z podnoszeniem cen. Te zmiany na razie są kosmetyczne, ale pod koniec 2015 roku już je obserwowaliśmy. Nie spodziewamy się, by cokolwiek wpłynęło w istotny sposób na rozwój rynku majątkowego - mówił Jarczyk.

W ocenie prezesa, 2015 rok będzie najlepszy pod względem wyników w historii spółki, zaś w bieżącym roku zarówno Uniqa, jak i cały rynek musi zmierzyć się z nowymi podatkami i wytycznymi, które będą miały wpływ na rentowność biznesu.

Uniqa w Polsce reprezentują spółki Uniqa TU SA oraz Uniqa TU na Życie SA, oferujące ubezpieczenia majątkowe, komunikacyjne i życiowe, zarówno dla klientów indywidualnych, jak też instytucjonalnych. Inwestorem strategicznym spółek jest europejski holding ubezpieczeniowy o austriackich korzeniach - Uniqa Insurance Group AG.