Tak wynika z badania opinii kierowców, które przeprowadził IBRiS na zlecenie Bacca 49 proc. respondentów chciałby kontaktować z towarzystwem ubezpieczeniowym za pośrednictwem agenta. Na drugim miejscu przy 28 proc. znalazła się infolinia. Z drogi on-line skorzystałoby łącznie 20 proc. ankietowanych, a spośród nich najwięcej z poczty elektronicznej.
Zdaniem Cezarego Świerszcza, prezesa Bacca, agent ubezpieczeniowy jest darzony dużym zaufaniem przez klientów, a wszelkie problemy lub wątpliwości związane z polisą najpierw są konsultowane właśnie z nim.
- Obserwujemy, że aby sprawniej zarządzać relacjami ze swoimi klientami, agenci coraz częściej korzystają z innowacyjnych rozwiązań IT budowanych na ich zamówienie lub dostarczanych przez partnerów - mówi Świerszcz.
Jak wskazuje zeszłoroczny raport KPMG klienci chociaż coraz chętniej kupuja ubezpieczenia w sieci, przy bardziej skomplikowanych produktach wciąż cenią sobie doradztwo agenta oraz dopasowaną i spersonalizowaną ofertę. Wśród konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie najpopularniejszymi kanałami kontaktu obecnie są infolinia oraz wizyta w punkcie sprzedaży – do kontaktu z firmą ubezpieczeniową minimum raz na kwartał 32 proc. korzysta z infolinii, a 29 proc. preferuje wizytę w punkcie sprzedaży. Osoby często kontaktujące się z ubezpieczycielem (tj. minimum raz na kwartał) dużo chętniej korzystają z rozwiązań internetowych, co jest zauważalne, np. w przypadku wykorzystania indywidualnych kont klienckich na portalach ubezpieczycieli (ze stron www z logowaniem na konto minimum raz na kwartał korzysta 28 proc. badanych). W tej grupie z aplikacji mobilnych natomiast korzysta 7 proc. konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie.
Eksperci KPMG wykazali jednak, że rośnie szybko zainteresowanie usługami ubezpieczeniowymi online. Według analityków KPMG w ciągu najbliższych 5 lat standardem wśród największych ubezpieczycieli będzie udostępnianie konta klienta online oraz pełnej obsługi polisy i szkody przez Internet.