Klienci wolą kupić polisę przez agenta

Agent ubezpieczeniowy, to wciąż osoba, z którą klienci najchętniej kontaktują się w przypadku pytań związanych z polisą.

Publikacja: 07.06.2016 17:23

Klienci wolą kupić polisę przez agenta

Foto: Flickr

Tak wynika z badania opinii kierowców, które przeprowadził IBRiS na zlecenie Bacca 49 proc. respondentów chciałby kontaktować z towarzystwem ubezpieczeniowym za pośrednictwem agenta. Na drugim miejscu przy 28 proc. znalazła się infolinia. Z drogi on-line skorzystałoby łącznie 20 proc. ankietowanych, a spośród nich najwięcej z poczty elektronicznej.

Zdaniem Cezarego Świerszcza, prezesa Bacca, agent ubezpieczeniowy jest darzony dużym zaufaniem przez klientów, a wszelkie problemy lub wątpliwości związane z polisą najpierw są konsultowane właśnie z nim.

- Obserwujemy, że aby sprawniej zarządzać relacjami ze swoimi klientami, agenci coraz częściej korzystają z innowacyjnych rozwiązań IT budowanych na ich zamówienie lub dostarczanych przez partnerów - mówi Świerszcz.

Jak wskazuje zeszłoroczny raport KPMG klienci chociaż coraz chętniej kupuja ubezpieczenia w sieci, przy bardziej skomplikowanych produktach wciąż cenią sobie doradztwo agenta oraz dopasowaną i spersonalizowaną ofertę. Wśród konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie najpopularniejszymi kanałami kontaktu obecnie są infolinia oraz wizyta w punkcie sprzedaży – do kontaktu z firmą ubezpieczeniową minimum raz na kwartał 32 proc. korzysta z infolinii, a 29 proc. preferuje wizytę w punkcie sprzedaży. Osoby często kontaktujące się z ubezpieczycielem (tj. minimum raz na kwartał) dużo chętniej korzystają z rozwiązań internetowych, co jest zauważalne, np. w przypadku wykorzystania indywidualnych kont klienckich na portalach ubezpieczycieli (ze stron www z logowaniem na konto minimum raz na kwartał korzysta 28 proc. badanych). W tej grupie z aplikacji mobilnych natomiast korzysta 7 proc. konsumentów cyfrowych posiadających ubezpieczenie.

Eksperci KPMG wykazali jednak, że rośnie szybko zainteresowanie usługami ubezpieczeniowymi online. Według analityków KPMG w ciągu najbliższych 5 lat standardem wśród największych ubezpieczycieli będzie udostępnianie konta klienta online oraz pełnej obsługi polisy i szkody przez Internet.

Raport KPMG zwraca uwagę, że chociaż od momentu pojawienia się na polskim rynku kanału direct minęło już dużo czasu, ubezpieczyciele udostępniają w tym kanale jedynie wybrane i często niezintegrowane ze sobą kanały kontaktu (internet, agenci, infolinia), między którymi obieg informacji jest mniej lub bardziej ograniczony. Kanały te są od siebie odizolowane i niespójne. informacji jest mniej lub bardziej ograniczony. Kanały te są od siebie odizolowane i niespójne. Tymczasem konsumenci cyfrowi, wykorzystujący technologię już w innych branżach, oczekują, że różne kanały będą uzupełniać się w procesie sprzedaży i zarządzania polisami. Co więcej, brak możliwości zakupu i/lub obsługi online u danego usługodawcy jest przyczyną rezygnacji z jego usług. Konsumenci cyfrowi oczekują również, iż na każdym etapie składania wniosków (czy to dotyczących zakupu polisy, czy też zgłaszania szkody lub innych problemów), będą mogli na bieżąco kontrolować ich status, wykorzystując do tego dowolny kanał kontaktu.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę