Mocne podstawy wyników PZU. I dobre perspektywy

Perspektywy dla rynku ubezpieczeniowego w tym niestabilnym otoczeniu, jak na okoliczności, są niezłe – mówi dr hab. Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Wysokość dywidendy zależeć będzie od stanu gospodarki i rekomendacji regulatora.

Publikacja: 28.03.2022 21:05

Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniw

Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU. Ukończyła studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Uzyskała stopień doktora habilitowanego nauk prawnych. Jest wykładowcą na Wydziale Prawa i Administracji UW. Wcześniej pełniła m.in. funkcję członka rady nadzorczej PZU. Obecnie jest też przewodniczącą rady nadzorczej PZU Życie, Grupy Lotos oraz Pekao SA. ∑

Foto: mat. pras.

Grupa PZU ogłosiła wyniki finansowe za 2021 r. Można powiedzieć, że był to dobry rok dla największego polskiego ubezpieczyciela?

Nawet bardzo dobry. W ostatnim kwartale 2021 r. wypracowaliśmy 906 mln zł zysku netto, przekraczając znacznie oczekiwania rynku. W całym minionym roku zysk netto wyniósł blisko 3,4 mld zł, co jest wynikiem o prawie 75 proc. wyższym niż rok wcześniej i najwyższym od 12 lat. Osiągnęliśmy bez mała 19-proc. zwrot na kapitale, przekraczający cel strategiczny. Najważniejsze dla mnie jest to, że te rezultaty mają solidne podstawy biznesowe. Pozyskaliśmy rekordową w historii PZU składkę brutto w wysokości 25,1 mld zł, zwiększając przede wszystkim sprzedaż ubezpieczeń majątkowych i pozostałych osobowych. Szczególnie mocne, kilkunastoprocentowe wzrosty w skali roku zanotowaliśmy w ubezpieczeniach pozakomunikacyjnych - w segmencie masowym i korporacyjnym. Utrzymaliśmy przy tym bardzo dobrą rentowność ubezpieczeń majątkowych. Do tego doszły świetne wyniki z działalności inwestycyjnej i lokacyjnej, istotna kontrybucja działalności bankowej i utrzymanie pod kontrolą kosztów operacyjnych. Kolejny raz udowodniliśmy, że posiadając największe udziały w rynku jesteśmy w stanie dalej rosnąć, rozwijać nasz biznes i generować ponadprzeciętne wyniki – i to w dalekich wciąż od normalności warunkach, przy dużej niestabilności i dynamice otoczenia gospodarczego. Kiedy wydawało się, że powoli wychodzimy z okresu niepewności, z kryzysu pandemicznego przeszliśmy wprost w kryzys wywołany agresją Rosji na Ukrainę. Nawet w tej sytuacji będziemy jednak skutecznie robili swoje, czyli konsekwentnie wdrażali strategię Grupy PZU na lata 2021-24.

Pozostało 93% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę