Banki sięgają po coraz śmielsze konstrukcje wydawałoby się prostych produktów, jakimi są kredyty gotówkowe. Eurobank rozpoczął właśnie kampanię promującą nowość na polskim rynku – kredyt gotówkowy z bonusem finansowym, Polega on na zwrocie części raty, ale tylko dla tych, którzy spłacają pożyczkę terminowo. Jeśli klient spóźni się z płatnością raty, w danym miesiącu nie otrzyma bonusu. W kolejnych miesiącach może jednak nadal korzystać z promocji.
– Zgodnie z warunkami promocji Eurobank wynagradza rzetelność klientów, zwracając 5 proc. każdej raty – tłumaczy Wojciech Humiński, wiceprezes banku odpowiadający m.in. za marketing i produkty bankowe. Promocje i nowe oferty, choć w prostszej formie, wprowadziły też m.in. Invest-Bank, DB PBC czy BOŚ.
Bankowcy mówią, że nie można mówić o boomie na kredyty, ale są już widoczne oznaki ożywienia
W kredytach gotówkowych istotnym kosztem jest nie tylko oprocentowanie, ale również prowizja, która jest uzależniona od wielu czynników, m.in. kwoty kredytu, posiadania konta w banku oraz tego, czy klient wykupuje równocześnie ubezpieczenia dodawane do takich pożyczek.
Jesień pełna wydatków
Konkurencja na rynku jest duża, banki przyznają, że sprzedaż kredytów gotówkowych rośnie, ale nie chcą podawać danych sprzedażowych.