Polacy wyjątkowo rzadko korzystają z kart podczas zakupów w sieci. Jedynie 7 proc. transakcji opłacanych jest w ten sposób. Wciąż około połowy e-sklepów wśród dostępnych form płatności oferuje jedynie gotówkę bądź klasyczny przelew.
Chce zmienić to firma MasterCard, która w tym roku przeznacza 4 mln zł na promowanie wśród sklepów platformy MasterPass. Od każdej transakcji opłaconej w ten sposób sklep dostanie 0,6 proc. jej wartości w formie zwrotu. Transakcje będą rozliczane w systemie kwartalnym, do 10 proc. mogą sobie potrącić agenci rozliczeniowi z tytułu swoich kosztów (to np. monitorowanie, czy zakupiony towar nie został ostatecznie zwrócony do sklepu).
- Na świecie nigdzie indziej nie ma tak wysokiego udziału transakcji zawieranych w internecie, ale opłacanych gotówką. Chcemy to zmienić z korzyścią dla całego rynku - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.
Program promocji transakcji bezgotówkowych MasterCard planuje także na 2016 r. – pod koniec roku poda jaką kwotę przeznaczy na wsparcie dla e-sklepów. Dla konsumentów to także atrakcyjna opcja, znacznie prostsza do używania choćby podczas mobilnych zakupów niż klasyczny przelew.