#RZECZoPRAWIE: rzecznik finansowy pomoże w sporze z ubezpieczycielem

– Po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u danego przedsiębiorcy, firmy finansowej, rzecznik finansowy może udzielić pomocy w postaci interwencji do danego podmiotu rynku finansowego na wniosek klienta – mówił w programie #RZECZoPRAWIE Cezary Orłowski, radca prawny w Biurze Rzecznika Finansowego.

Publikacja: 16.08.2018 19:35

Cezary Orłowski

Cezary Orłowski

Foto: tv.rp.pl

– W pierwszej kolejności badany jest stan faktyczny sprawy. Następnie, jeśli potwierdzą się zarzuty konsumenta, występujemy do podmiotu rynku finansowego o to, żeby zmienił stanowisko – wyjaśnił.

Prawnik zauważył, że obecnie skuteczność rzecznika kształtuje się na poziomie około 20 proc.

– Jeśli firma nie ustępuje, możemy pomóc poprzez tryb mediacyjny – powiedział Orłowski.

– Na etapie sądowym rzecznik może przedstawić pogląd na wniosek klienta lub z urzędu – dodał.

Orłowski w #RZECZoPRAWIE

Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Prawo drogowe
Ważny wyrok ws. płatnego parkowania. Sąd: nie można nakładać kar za spóźnienie
Oświata i nauczyciele
Nauczyciele nie ruszyli masowo po pieniądze za nadgodziny. Dlaczego?
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo