Aktualizacja: 31.07.2018 17:25 Publikacja: 31.07.2018 17:21
Foto: byeangel from Tsingtao [CC BY-SA 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)], via Wikimedia Commons
Raport opublikowany dzień wcześniej nie przedstawił nowych wyjaśnień w sprawie zaginięcia bez śladu 4 lata temu samolotu Malaysian Airlines lecącego z Kuala Lumpur do Pekinu z 239 osobami na pokładzie.
W komunikacie o swym ustąpieniu Azharuddin Abdul Rahman stwierdził, że raport wykazał nieprzestrzeganie przez kontrolę lotów standardowych procedur operacyjnych, ale nie sugerował, by to ten urząd był winien zaginięcia samolotu.
"Dlatego też z ubolewaniem i po długim namyśle i zastanawianiu się postanowiłem zrezygnować ze stanowiska przewodniczącego Malezyjskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego w ciągu 14 dni od daty zawiadomienia o ustąpieniu, jakie przekazałem dziś" - stwierdza komunikat Rahmana.
W raporcie liczącym 495 stron prowadzący postępowanie wyjaśniające stwierdzili, że urządzeniami kontrolnymi w samolocie świadomie manipulowano, aby sprowadzić go z kursu, ale nie potrafili ustalić, kto to zrobił. Raport podkreślił natomiast błędy w kontroli lotów w Kuala Lumpur: kontrolerzy nie podjęli typowych działań początkowych w sytuacji awaryjnej, nie było potwierdzenia, czy podjęli jakiekolwiek działania, by uprzedzić lotnictwo wojskowe albo czy śledzili stale ekrany radaru.
Minister transportu Anthony Loke powiedział na konferencji prasowej w parlamencie, że zostanie powołana wewnętrzna komisja dla przedstawienia zaleceń i możliwych działań wobec kontrolerów lotów będących wówczas na służbie.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas