Reklama

Litwini ukarali Ryanaira za łamanie praw pasażerów

Sąd w Wilnie orzekł, że Ryanair nie ma prawa narzucać pasażerom warunków, na jakich dochodzą oni odszkodowań. — Nie muszą oni zwracać się z tym bezpośrednio do Ryanaira, jeśli inna droga jest dla nich wygodniejsza — stwierdził sędzia Nerijus Zaleckas.

Aktualizacja: 27.12.2019 07:57 Publikacja: 27.12.2019 07:51

Litwini ukarali Ryanaira za łamanie praw pasażerów

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

Zdaniem litewskiego sądu pasażerowie mają również prawo porozumiewać się z firmami wyspecjalizowanymi w egzekwowaniu odszkodowań, jeśli tak jest dla nich wygodniej. Nie mają też obowiązku czekania aż 28 dni na odpowiedź ze strony Ryanaira, tylko dlatego że linia ustaliła takie zasady.

Litewscy pasażerowie dochodzący odszkodowań od Ryanaira uznali, że będzie skuteczniej, jeśli zrobią to za pośrednictwem wyspecjalizowanej kancelarii prawnej i w tym przypadku wybrali Skycop, aby wystąpiła w ich imieniu. A Ryanair odmówił wypłaty twierdząc, że jest to możliwe jedynie w przypadku, kiedy pasażerowie osobiście występują w swoim imieniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama