Reklama

Litwini ukarali Ryanaira za łamanie praw pasażerów

Sąd w Wilnie orzekł, że Ryanair nie ma prawa narzucać pasażerom warunków, na jakich dochodzą oni odszkodowań. — Nie muszą oni zwracać się z tym bezpośrednio do Ryanaira, jeśli inna droga jest dla nich wygodniejsza — stwierdził sędzia Nerijus Zaleckas.

Aktualizacja: 27.12.2019 07:57 Publikacja: 27.12.2019 07:51

Litwini ukarali Ryanaira za łamanie praw pasażerów

Foto: Fotorzepa, Filip Frydrykiewicz

Zdaniem litewskiego sądu pasażerowie mają również prawo porozumiewać się z firmami wyspecjalizowanymi w egzekwowaniu odszkodowań, jeśli tak jest dla nich wygodniej. Nie mają też obowiązku czekania aż 28 dni na odpowiedź ze strony Ryanaira, tylko dlatego że linia ustaliła takie zasady.

Litewscy pasażerowie dochodzący odszkodowań od Ryanaira uznali, że będzie skuteczniej, jeśli zrobią to za pośrednictwem wyspecjalizowanej kancelarii prawnej i w tym przypadku wybrali Skycop, aby wystąpiła w ich imieniu. A Ryanair odmówił wypłaty twierdząc, że jest to możliwe jedynie w przypadku, kiedy pasażerowie osobiście występują w swoim imieniu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama