Aktualizacja: 06.02.2019 12:34 Publikacja: 06.02.2019 12:29
Foto: materiały prasowe
Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji, zawetowała fuzję, twierdząc, że obie spółki „nie były chętne, by odnieść się do naszych poważnych obaw dotyczących konkurencji na rynku”. Komisja Europejska obawiała się, że firma, która powstanie z połączeniu Alstoma i Siemensa będzie miała zbyt silną pozycję na rynku szybkich pociągów oraz systemów sygnalizacji kolejowej. Decyzja o zablokowaniu fuzji zapadła pomimo presji Niemiec i Francji. Przedstawiciele rządów z Paryża i Berlina argumentowali, że trzeba stworzyć europejskiego championa w przemyśle kolejowym, który byłby w stanie skutecznie stawiać czoła chińskiej konkurencji.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas