- W ciągu 15 lat rynek lotniczy w Ameryce Łacińskiej będzie potrzebować ponad 2 tys. nowych samolotów - powiedział Reuterowi wiceprezes na ten region Alberto Robles. Ponad 700 airbusów lata już w tym regionie, stanowią 60 proc. czynnej floty.
Czytaj także: Pękające skrzydła w Superjumbo. Nie będzie uziemienia A380
W 2018 r. grupa lotnicza osiągnęła obroty 64 mld euro, z czego 7 proc. przypadło na ten region wraz z Karaibami. Airbus sprzedaje tam również śmigłowce, wojskowe samoloty transportowe i satelity. Robles ujawnił, że jego firma liczy na sprzedanie Kolumbii myśliwców Typhoon Eurofightera.
Delta Air Lines nie ma zamiaru kupować MAXów Boeinga i pozostanie wierna rodzinie A321 Airbusa — powiedział jeden z szefów amerykańskiej linii lotniczej.
Największy w Chinach przewoźnik Air China zamówił 20 samolotów A350-900 o łącznej wartości 6,54 mld dolarów z dostawą w latach 2020-22 i zastrzegł sobie prawo zamiany pięciu z nich na większe A350-1000.