Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 03.08.2019 14:44 Publikacja: 03.08.2019 13:38
Michael O'Leary, prezes Ryanaira
Foto: Bloomberg
Jeszcze w tym roku pracę ma stracić 900 pilotów i pracowników personelu pokładowego. Bezpośrednim powodem tych cięć są gorsze wyniki finansowe przewoźnika. Wojna cenowa, jaką toczy z liniami Grupy Lufthansy w Niemczech, która wymusiła obniżenie cen biletów, wyższe koszty związane z płacami oraz droższe paliwo spowodowały 21-procentowy spadek zysków Ryanaira w I kwartale roku finansowego 2020.
Prezes linii, Michael O'Leary przyznał, że największe kłopoty ma na rynku niemieckim i brytyjskim. „Opóźnienia w dostawach MAXów oznaczają, że latem 2020 zamiast 58 nowych maszyn, uda nam się włączyć do floty jedynie 30. A to oznacza, że będziemy potrzebowali o 600 pilotów i członków personelu pokładowego mniej , niż planowaliśmy. Wcześniej O'Leary informował, że przewoźnik ma o 500 pilotów i 400 stewardes i stewardów więcej, niż wymagają tego bieżące operacje. — Jednym z powodów jest fakt, że u nas rezygnacje z pracy od stycznia 2019 praktycznie spadły do zera – mówi szef Ryanaira. —Jeśli do tego jeszcze dodamy wzrastające ryzyko Brexitu bez umowy, który nam grozi już za 12 tygodni, mamy powody do obaw przed bardzo niekorzystnymi skutkami dla naszego biznesu, zwłaszcza dotyczących naszych baz w Wielkiej Brytanii i niektórych w Irlandii. Wynika to z dużego ruchu lotniczego między tymi dwoma krajami. W związku z tym nie mamy innego wyjścia, jak zmniejszyć liczbę samolotów oraz dokonać cięć w zatrudnieniu i to nie tylko jeśli chodzi o lato 2020, ale i sezon zimowy 2019. Niektóre bazy zmniejszymy, inne zamkniemy i jest mi bardzo przykro, ale nie unikniemy straty miejsc pracy pod koniec naszego sezonu letniego, czyli pod koniec września i w październiku, a potem ponownie po Bożym Narodzeniu — mówił prezes Ryanaira w wideo nagranym dla pracowników. Ostateczne decyzje kto i kiedy straci pracę mają zostać podjęte już pod koniec sierpnia, tak aby można było zaplanować rozkład zimowy. Michael O'Leary nie ukrywał,że zdecydował o zwolnieniach z ciężkim sercem.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Największe ugrupowanie Parlamentu Europejskiego naciska władze UE na poluzowanie planowanego na 2035 r. zakazu sprzedaży aut spalinowych oraz planowanych limitów emisji spalin.
Hucznie ogłoszony program Kremla zastąpienia zagranicznych samolotów pasażerskich własną produkcją okazał się wydmuszką. Od początku agresji Putina na Ukrainę rosyjski przemysł lotniczy był w stanie wyprodukować 7 samolotów ze 108, które obiecał narodowi Putin.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Dopiero po publikacji w „Rzeczpospolitej” Ministerstwo Obrony Narodowej obiecuje, że ruszą wypłaty dla właścicieli budynków, które zostały uszkodzone w czasie niskiego przelotu samolotu bojowego MiG-29 w pobliżu Malborka.
Rada Unii Europejskiej przyjęła stanowiska negocjacyjne w sprawie dwóch propozycji Komisji Europejskiej, wzmocnienia praw pasażerów korzystających w jednej podróży z różnych środków transportu. To część pakietu legislacyjnego dotyczącego mobilności.
Głębokowodny terminal kontenerowy w Świnoujściu ma szansę być gotowy na przełomie 2028 i 2029 roku.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas