Aktualizacja: 17.12.2019 07:38 Publikacja: 17.12.2019 07:33
Foto: Fot. Bloomberg
Boeing informuje, że nadal będzie produkował B737, a osoby pracujące przy MAX-ach zostaną przekierowane do innych zadań. Nie są planowane w najbliższym czasie żadne zwolnienia. Program B737 MAX dawał pracę 12 tys. osób.
Boeing produkował początkowo 52 takie maszyny miesięcznie, potem tempo zostało zmniejszone do 42 sztuk, chociaż miało wzrosnąć do 57. Jednakże przedłużające się uziemienie B737 MAX po katastrofie z 10 marca 2019, kłopoty z możliwościami parkowania wyprodukowanych maszyn i wyraźny brak pośpiechu ze strony Federalnej Agencji Lotnictwa (FAA) spowodowały, że dalsza kosztowna produkcja nie miała sensu. Warto przypomnieć, że w kilka tygodni po katastrofie Ethiopian Airlines Boeing zapewniał, że system MCAS, którego nieprawidłowe funkcjonowanie spowodowało 2 tragedie, będzie naprawiony już w maju 2019. Jak się okazało jednak, nie było to takie proste, skoro FAA tydzień temu poinformowała o kolejnym przesunięciu daty certyfikacji.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas