Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Jedyna potwierdzona informacja, to krajowe rejsy LOTu od 1 czerwca. I kolejna, że ruch lotniczy ma być odmrażany stopniowo. A także i to,że Polska podejdzie do wznowienia latania bardziej restrykcyjnie, niż inne kraje Europy.

Aktualizacja: 24.05.2020 14:25 Publikacja: 24.05.2020 13:49

Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Foto: AFP

W rozpoczynającym się tygodniu mamy usłyszeć resztę szczegółów. Chociaż pewnie też nie wszystkie. Ta niepewność skłoniła Wizz Aira i Ryanaira do przesunięcia na bliżej niekreślony czas lotów do/z Polski. Ale dzisiaj już widać, że nawet w tych krajach, gdzie lotnictwo już teraz jest stopniowo uwalniane i przepisy wydają się przejrzyste, wcale nie jest łatwo.

Najlepszym przykładem niespójnych przepisów jest sobotni rejs Eurowings z Duesseldorfu do Olbii na Sardynii. Mimo, że wszystko w Niemczech odbyło się zgodnie obowiązującymi procedurami uzgodnionymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, to Airbus 320 należący do niemieckich linii niskokosztowych Eurowings musiał zawrócić znad śródziemnomorskiej wyspy i wrócić do Duesseldorfu, ponieważ nie uzyskał tam zgody na lądowanie. I to mimo, że przed wylotem ją miał. Jak pisze „Corriere della Sera" włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu otworzyło od 23 maja lotnisko w Olbii dla rejsów komercyjnych, w tym regularnego ruchu. Tymczasem władze regionalne postanowiły zablokować tę decyzję. Tyle, że Eurowings nie zostały o tym poinformowane do czasu, kiedy otrzymały zakaz lądowania. W tej sytuacji maszyna musiała zawrócić i po 4 godzinach lotu wylądowała w Duesseldorfie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
CPK przyspieszy wypłatę odszkodowań za wywłaszczenia
Transport
Dassault Aviation ma co robić. Rafale Marine dla Indii
Transport
Spirit AeroSystems wraca do Boeinga, ale Airbus przejmie dział cywilny
Transport
Chiny chcą się porozumieć z USA. Cła Donalda Trumpa biją w ich linie lotnicze
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Rosjanie przestali kupować nowe auta. Są za drogie, jakość szwankuje, a strach narasta
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne