Reklama
Rozwiń
Reklama

Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Jedyna potwierdzona informacja, to krajowe rejsy LOTu od 1 czerwca. I kolejna, że ruch lotniczy ma być odmrażany stopniowo. A także i to,że Polska podejdzie do wznowienia latania bardziej restrykcyjnie, niż inne kraje Europy.

Aktualizacja: 24.05.2020 14:25 Publikacja: 24.05.2020 13:49

Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Foto: AFP

W rozpoczynającym się tygodniu mamy usłyszeć resztę szczegółów. Chociaż pewnie też nie wszystkie. Ta niepewność skłoniła Wizz Aira i Ryanaira do przesunięcia na bliżej niekreślony czas lotów do/z Polski. Ale dzisiaj już widać, że nawet w tych krajach, gdzie lotnictwo już teraz jest stopniowo uwalniane i przepisy wydają się przejrzyste, wcale nie jest łatwo.

Najlepszym przykładem niespójnych przepisów jest sobotni rejs Eurowings z Duesseldorfu do Olbii na Sardynii. Mimo, że wszystko w Niemczech odbyło się zgodnie obowiązującymi procedurami uzgodnionymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, to Airbus 320 należący do niemieckich linii niskokosztowych Eurowings musiał zawrócić znad śródziemnomorskiej wyspy i wrócić do Duesseldorfu, ponieważ nie uzyskał tam zgody na lądowanie. I to mimo, że przed wylotem ją miał. Jak pisze „Corriere della Sera" włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu otworzyło od 23 maja lotnisko w Olbii dla rejsów komercyjnych, w tym regularnego ruchu. Tymczasem władze regionalne postanowiły zablokować tę decyzję. Tyle, że Eurowings nie zostały o tym poinformowane do czasu, kiedy otrzymały zakaz lądowania. W tej sytuacji maszyna musiała zawrócić i po 4 godzinach lotu wylądowała w Duesseldorfie.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama