Reklama
Rozwiń

Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Jedyna potwierdzona informacja, to krajowe rejsy LOTu od 1 czerwca. I kolejna, że ruch lotniczy ma być odmrażany stopniowo. A także i to,że Polska podejdzie do wznowienia latania bardziej restrykcyjnie, niż inne kraje Europy.

Aktualizacja: 24.05.2020 14:25 Publikacja: 24.05.2020 13:49

Wciąż nie wiadomo kiedy i jak polecimy

Foto: AFP

W rozpoczynającym się tygodniu mamy usłyszeć resztę szczegółów. Chociaż pewnie też nie wszystkie. Ta niepewność skłoniła Wizz Aira i Ryanaira do przesunięcia na bliżej niekreślony czas lotów do/z Polski. Ale dzisiaj już widać, że nawet w tych krajach, gdzie lotnictwo już teraz jest stopniowo uwalniane i przepisy wydają się przejrzyste, wcale nie jest łatwo.

Najlepszym przykładem niespójnych przepisów jest sobotni rejs Eurowings z Duesseldorfu do Olbii na Sardynii. Mimo, że wszystko w Niemczech odbyło się zgodnie obowiązującymi procedurami uzgodnionymi przez Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) i Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego, to Airbus 320 należący do niemieckich linii niskokosztowych Eurowings musiał zawrócić znad śródziemnomorskiej wyspy i wrócić do Duesseldorfu, ponieważ nie uzyskał tam zgody na lądowanie. I to mimo, że przed wylotem ją miał. Jak pisze „Corriere della Sera" włoskie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu otworzyło od 23 maja lotnisko w Olbii dla rejsów komercyjnych, w tym regularnego ruchu. Tymczasem władze regionalne postanowiły zablokować tę decyzję. Tyle, że Eurowings nie zostały o tym poinformowane do czasu, kiedy otrzymały zakaz lądowania. W tej sytuacji maszyna musiała zawrócić i po 4 godzinach lotu wylądowała w Duesseldorfie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS