Reklama
Rozwiń
Reklama

Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Boeing naciska na firmy leasingowe, aby przejmowały jak najwięcej B737 MAX i wypożyczały je liniom lotniczym. Tyle że na takie transakcje w tej chwili brakuje chętnych.

Aktualizacja: 18.07.2020 18:05 Publikacja: 18.07.2020 17:59

Trudny powrót Boeinga 737 MAX

Foto: Bloomberg

— Nikt w tej chwili nie chce brać nowych samolotów, a tym bardziej nikt nie chce MAX-ów - mówi anonimowy wysoki przedstawiciel branży leasingowej cytowany przez Reutera. Po tym, jak linie lotnicze i firmy leasingowe zrezygnowały z odebrania 355 MAX-ów, rynkowa wartość tych maszyn spadła o 80 proc. — I będzie spadała dalej w najbliższych miesiącach. Oczywiście jeszcze wszystko jest uzależnione od tego, jak szybko MAX uzyska ponowną certyfikację, ale presja na ceny będzie trwała - mówi Eddy Pieniazek, analityk rynku lotniczego z firmy Ishka.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Pekin uderza w import aut do Rosji
Transport
Są chętni na portugalską linię TAP. Wciąż trwa dochodzenie w aferze korupcyjnej
Transport
Europejskie linie chcą latać do Azji tak jak Chińczycy
Transport
Ataków na polską infrastrukturę będzie więcej. Czy latamy bezpiecznie?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Transport
Zaostrza się spór Japonii i Chin o Tajwan. Chińczycy anulowali nawet 500 tysięcy lotów
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama