Aktualizacja: 19.07.2020 20:54 Publikacja: 19.07.2020 21:00
Foto: Adobe Stock
Z końcem ubiegłego tygodnia uruchomiono najdłuższy do tej pory odcinek – 15-kilometrowy fragment S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli, a także samą obwodnicę Kołbieli liczącą 8,7 km – razem prawie 24 km. Pozostałe odcinki oddane od stycznia to drobnica, głównie obwodnice o długości od 1 do niespełna 7 km. W sumie cały 2020 r. będzie bardzo skromny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaplanowała włączenie do ruchu jedynie 120 km szybkich dróg. Niewiadomą pozostaje jeszcze przeszło 18 km (podzielonych na trzy fragmenty) S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). – Realizujemy wszelkie możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie wszystkich trzech odcinków jeszcze w 2020 r. – deklaruje Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.
Europejskie lobby lotnicze forsuje niekorzystne zmiany dla pasażerów. To niedopuszczalny krok wstecz - alarmuje APRA, zrzeszenie kancelarii zajmujących się odzyskiwaniem pieniędzy od linii lotniczych za loty odwołane i opóźnione.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Rekordowe zamówienie przez japońską ANA Holdings samolotów Airbusa, Boeinga i Embraera. Japońskie linie lotnicze wydadzą na nie 14 mld dolarów.
Większość rejsów z lotniska w Monachium nie wystartuje 27 i 28 lutego, czyli w najbliższy czwartek i piątek. Ani jeden lot nie dojdzie do skutku w piątek z lotnisk greckich. W tym kraju na 24 godziny stanie cały transport.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Polska chciałaby stać się jednym z udziałowców Airbusa. Tak, jak jest to w przypadku Francji, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Kanady – podał „Le Monde”, a za nim inne francuskie media.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Strop oddzielający ogrzewaną część budynku od nieogrzewanego garażu lub piwnicy to jedno z głównych miejsc strat ciepła. Bez odpowiedniej izolacji temperatura w pomieszczeniach mieszkalnych spada, podłogi stają się nieprzyjemnie zimne, a koszty ogrzewania rosną. Skuteczne ocieplenie stropu betonowego nie tylko przyczynia się do energooszczędności budynku, ale także zwiększa komfort akustyczny i zabezpiecza elementy konstrukcyjne przed degradacją. Przepis na osiągniecie najlepszych rezultatów jest niezwykle prosty – należy po prostu zastosować materiał o prawidłowych właściwościach izolacyjnych.
Katowice kontynuują rozwój infrastruktury rowerowej. Pod koniec ub.r. oficjalnie udostępniono rowerzystom pierwszą w stolicy województwa śląskiego velostradę. Aktualnie miasto prowadzi prace związane z przygotowaniem i realizacją kolejnych rowerowych projektów.
Miniony rok był dla Arkopu kolejnym okresem dynamicznego rozwoju i sukcesów na rynku nieruchomości. Wprowadziliśmy do sprzedaży cztery nowe inwestycje mieszkaniowe, umacniając tym samym naszą pozycję jako dewelopera w Polsce. Od ponad 35 lat działamy w sektorze budowlanym, a od 17 lat jako deweloper wyznaczamy nowe standardy w architekturze i urbanistyce, przyczyniając się do poprawy krajobrazu polskich miast.
|Dzięki technologii prefabrykacji branża budowlana ma szansę na dostarczenie wysokiej jakości mieszkań w krótszym czasie. Takie rozwiązanie idealnie się sprawdza w budownictwie mieszkaniowym w sektorze deweloperskim, komunalnym i socjalnym. Doskonale odpowiada na potrzeby szybko rosnącego rynku mieszkań na wynajem i akademików.
Już w marcu przewoźnicy mogą zablokować wiele punktów w kraju. Domagają się pomocy rządu i mniejszej biurokracji.
Bandyci znów napadają na pociągi w pustynnych rejonach Arizony i Kalifornii. Ale nie kradną już pieniędzy i złota, lecz przede wszystkim buty Nike.
Chińscy naukowcy budują pierwszy na świecie silnik napędzany zwykłą naftą lotniczą umożliwiający lot z prędkością 16 machów, czyli 20 tys. km/h. To otworzy drogę do rewolucji w podróżach lotniczych.
Tylko w ciągu dwóch dni dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące z Polski ogłosiły 47 nowych połączeń na lato 2025. Nasz kraj jest jednym z najbardziej zdominowanych przez budżetowych przewoźników. Niekoniecznie zresztą najtańszych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas