Druga połowa roku ma być lepsza dla drogowców

Z oddanymi w piątek dwoma odcinkami S17 łączna długość szybkich tras włączonych do ruchu od początku 2020 r. liczy 48 km. W kolejnych miesiącach przybędzie nieco więcej: dojdą jeszcze 72 km.

Publikacja: 19.07.2020 21:00

Druga połowa roku ma być lepsza dla drogowców

Foto: Adobe Stock

Z końcem ubiegłego tygodnia uruchomiono najdłuższy do tej pory odcinek – 15-kilometrowy fragment S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli, a także samą obwodnicę Kołbieli liczącą 8,7 km – razem prawie 24 km. Pozostałe odcinki oddane od stycznia to drobnica, głównie obwodnice o długości od 1 do niespełna 7 km. W sumie cały 2020 r. będzie bardzo skromny: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) zaplanowała włączenie do ruchu jedynie 120 km szybkich dróg. Niewiadomą pozostaje jeszcze przeszło 18 km (podzielonych na trzy fragmenty) S2 – Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). – Realizujemy wszelkie możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie wszystkich trzech odcinków jeszcze w 2020 r. – deklaruje Szymon Piechowiak, rzecznik GDDKiA.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Dlaczego pożar na Heathrow spowodował globalne turbulencje
Transport
Samoloty już lądują na Heathrow. Trwa przywracanie rozkładu i liczenie strat
Transport
Heathrow powoli wraca do życia. Przerwa krótsza, niż zapowiadano
Transport
Pożar na Heathrow. Awaria czy sabotaż? Chaos, jakiego w Europie jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Transport
Piloci Lufthansy się buntują. Będą zakłócenia w podróżach?
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń