Reklama
Rozwiń
Reklama

Pierwsze oznaki wiosny w Europie

Nie ma już praktycznie na świecie międzynarodowych połączeń, które w ramach oszczędności przewoźnicy mogliby zawiesić, bądź zlikwidować. Przewozy pasażerskie sięgnęły dna.

Aktualizacja: 21.04.2020 16:20 Publikacja: 21.04.2020 15:13

Puste lotnisko Luton pod Londynem

Puste lotnisko Luton pod Londynem

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze powoli zaczynają myśleć o powrocie do biznesu. Tyle, że nadal nie wiadomo jaki ten biznes ostatecznie będzie. Wiadomo jedynie, że popyt na podróże wróci bardzo powoli.

Linie lotnicze wycofały z oferty po pół miliona foteli tygodniowo. Zanim pandemia Covid-19 zamknęła na dobre granice w wielu krajach w ofercie znajdowało się 5,9 mln foteli tygodniowo — wynika z najnowszej analizy OAG Aviation Worldwide. Z kolei jak informuje Międzynarodowe Zrzeszenie przewoźników Powietrznych (IATA) spadek popytu na podróże lotnicze w tym roku wyniósł 82 proc w II kwartale, 56 proc. sięgnie w III kwartale i 33 proc. w ostatnich trzech miesiącach roku. Dla linii lotniczych oznacza to według ostatnich prognoz spadek całorocznych przychodów o 314 mld dol. Ulgą dla przewoźników są z pewnością niskie ceny nafty lotniczej. Tyle, że większość z nich wykupiła transakcje zabezpieczające (hedging) i nie może skorzystać z tego, że producenci chcą teraz oddawać ropę za darmo, a nawet „kupującemu" dopłacić byłe tylko pozbawił ich tego balastu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Rośnie konkurencja na rynku kolejowym
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama