Reklama
Rozwiń

Pierwsze oznaki wiosny w Europie

Nie ma już praktycznie na świecie międzynarodowych połączeń, które w ramach oszczędności przewoźnicy mogliby zawiesić, bądź zlikwidować. Przewozy pasażerskie sięgnęły dna.

Aktualizacja: 21.04.2020 16:20 Publikacja: 21.04.2020 15:13

Puste lotnisko Luton pod Londynem

Puste lotnisko Luton pod Londynem

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze powoli zaczynają myśleć o powrocie do biznesu. Tyle, że nadal nie wiadomo jaki ten biznes ostatecznie będzie. Wiadomo jedynie, że popyt na podróże wróci bardzo powoli.

Linie lotnicze wycofały z oferty po pół miliona foteli tygodniowo. Zanim pandemia Covid-19 zamknęła na dobre granice w wielu krajach w ofercie znajdowało się 5,9 mln foteli tygodniowo — wynika z najnowszej analizy OAG Aviation Worldwide. Z kolei jak informuje Międzynarodowe Zrzeszenie przewoźników Powietrznych (IATA) spadek popytu na podróże lotnicze w tym roku wyniósł 82 proc w II kwartale, 56 proc. sięgnie w III kwartale i 33 proc. w ostatnich trzech miesiącach roku. Dla linii lotniczych oznacza to według ostatnich prognoz spadek całorocznych przychodów o 314 mld dol. Ulgą dla przewoźników są z pewnością niskie ceny nafty lotniczej. Tyle, że większość z nich wykupiła transakcje zabezpieczające (hedging) i nie może skorzystać z tego, że producenci chcą teraz oddawać ropę za darmo, a nawet „kupującemu" dopłacić byłe tylko pozbawił ich tego balastu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów
Transport
Rusza modernizacja Okęcia. Przebudowa lotniska będzie kosztowała mniej niż planowano