Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.05.2020 16:11 Publikacja: 01.05.2020 13:54
Foto: Bloomberg
Grupa Lufthansy ma swoje linie w 4 krajach – Szwajcarii, Niemczech, Belgii oraz Austrii.
Austriacy stawiają sprawę jasno. Dadzą 767 mln euro w formie grantów i gwarancji kredytowych, ale dopiero wtedy, kiedy zobaczą plany wzmocnienia Wiednia, jako europejskiego portu przesiadkowego oraz zmian samych Austrian Airlines w linie bardziej przyjazną środowisku. Jeśli chodzi o drugi warunek, problemu nie ma. Austriacy podstawili stare maszyny. I nie było to wielkim wyrzeczeniem, skoro i tak nimi nie latali. Rozmowy z austriackim rządem wziął na siebie prezes Grupy LH, Carsten Spohr, który w ostatnią środę spotkał się z austriackim kanclerzem, Sebastianem Kurtzem podczas którego Austriacy postawili ostre warunki. - Chcemy, aby w efekcie tej pomocy wzmocniła się pozycja Austrii, jako kraju do robienia biznesu. Chcemy również gwarancji zatrudnienia dla austriackich pracowników i jeśli otrzymamy właściwą ofertę, przyjrzymy się jej. Dzisiaj było to dopiero pierwsze spotkanie i zaczęły się właściwe negocjacje – mówił kanclerz po spotkaniu ze Spohrem. I nie ukrywał, że w Wiedniu rozważana jest opcja, aby za pieniądze przekazane przewoźnikowi państwo przejęło udziały w Lufthansie.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas