Reklama

Linie lotnicze gorączkowo szukają gotówki. Komu pomogą rządy?

Niemiecka Lufhansa bardzo potrzebuje kapitału, ale za pomoc państwa nie chce oddać biznesowej niezależności. KLM i Air France dostaną ponad 10 mld euro. Z kolei Finnair zapewnił sobie już 500 mln euro dofinansowania. W przypadku LOT-u nie będzie prostego dofinansowania państwa, ale przewoźnik może skorzystać z rządowej tarczy.

Publikacja: 29.04.2020 13:57

Linie lotnicze gorączkowo szukają gotówki. Komu pomogą rządy?

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze Austrian Airlines już wystąpiły do państwa o pomoc w wysokości 767 mln euro i ogłosiły, że nie zamierzają latać do końca maja.

— Nie mam zamiaru patrzeć na latające puste samoloty — mówi prezes Austriana, Andreas Otto. Jak powiedział rzecznik przewoźnika, Peter Thier większość tej kwoty mają stanowić kredyty do spłacenia. Reszta to bezzwrotne granty. Jakie będzie rozłożenie tych kwot, jest jeszcze kwestią do negocjacji. Natomiast skorzystanie z pieniędzy podatników ma być równoznaczne z powstrzymaniem się od cięć zatrudnienia i większą dbałością o środowisko. Linia już odstawiła starsze samoloty.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama