Reklama

Pasażer się nie liczy

Choć w UE na pomoc liniom lotniczym wypłacono niemal 35 mld euro, wsparcia nie powiązano z respektowaniem praw podróżujących.

Aktualizacja: 04.07.2021 21:36 Publikacja: 04.07.2021 21:29

Pasażer się nie liczy

Foto: AdobeStock

W czasie pandemii pasażerom nie zwracano pieniędzy za bilety na odwołane loty lub zmuszano ich do przyjmowania bonów podróżnych. A to niezgodne z prawem Unii Europejskiej – wynika z raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.

Niekiedy działo się tak za przyzwoleniem państw członkowskich – 15 z nich, w tym Francja, Niderlandy i Belgia, przyjęło przepisy, które zwalniały linie lotnicze i organizatorów imprez turystycznych z obowiązku zwracania kosztów pasażerom. Trybunał Obrachunkowy apeluje w raporcie o pilną zmianę przepisów, która zagwarantuje respektowanie praw pasażerów w sytuacjach kryzysowych. Podkreśla, że podczas pandemii zarówno państwa członkowskie, jak i linie lotnicze ignorowały zalecenia Komisji Europejskiej.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama