Reklama

Pasażer się nie liczy

Choć w UE na pomoc liniom lotniczym wypłacono niemal 35 mld euro, wsparcia nie powiązano z respektowaniem praw podróżujących.

Aktualizacja: 04.07.2021 21:36 Publikacja: 04.07.2021 21:29

Pasażer się nie liczy

Foto: AdobeStock

W czasie pandemii pasażerom nie zwracano pieniędzy za bilety na odwołane loty lub zmuszano ich do przyjmowania bonów podróżnych. A to niezgodne z prawem Unii Europejskiej – wynika z raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.

Niekiedy działo się tak za przyzwoleniem państw członkowskich – 15 z nich, w tym Francja, Niderlandy i Belgia, przyjęło przepisy, które zwalniały linie lotnicze i organizatorów imprez turystycznych z obowiązku zwracania kosztów pasażerom. Trybunał Obrachunkowy apeluje w raporcie o pilną zmianę przepisów, która zagwarantuje respektowanie praw pasażerów w sytuacjach kryzysowych. Podkreśla, że podczas pandemii zarówno państwa członkowskie, jak i linie lotnicze ignorowały zalecenia Komisji Europejskiej.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama