Reklama

Pasażer się nie liczy

Choć w UE na pomoc liniom lotniczym wypłacono niemal 35 mld euro, wsparcia nie powiązano z respektowaniem praw podróżujących.

Aktualizacja: 04.07.2021 21:36 Publikacja: 04.07.2021 21:29

Pasażer się nie liczy

Foto: AdobeStock

W czasie pandemii pasażerom nie zwracano pieniędzy za bilety na odwołane loty lub zmuszano ich do przyjmowania bonów podróżnych. A to niezgodne z prawem Unii Europejskiej – wynika z raportu Europejskiego Trybunału Obrachunkowego.

Niekiedy działo się tak za przyzwoleniem państw członkowskich – 15 z nich, w tym Francja, Niderlandy i Belgia, przyjęło przepisy, które zwalniały linie lotnicze i organizatorów imprez turystycznych z obowiązku zwracania kosztów pasażerom. Trybunał Obrachunkowy apeluje w raporcie o pilną zmianę przepisów, która zagwarantuje respektowanie praw pasażerów w sytuacjach kryzysowych. Podkreśla, że podczas pandemii zarówno państwa członkowskie, jak i linie lotnicze ignorowały zalecenia Komisji Europejskiej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Wojna handlowa USA-Chiny: Donald Trump bierze się za lotnictwo
Transport
Unijny zakaz sprzedaży aut spalinowych do poprawki
Transport
PKP Intercity zapowiada więcej pociągów i krótsze czasy przejazdów
Transport
Wizz Air rozpycha się na polskim rynku. Nowe samoloty nowe kierunki
Transport
Loty opóźnione i odwołane. Zamknięcie rządu w USA uderza w lotnictwo
Reklama
Reklama