Już od 14 grudnia o przeszło pół godziny skróci się czas przejazdu na jednej z najważniejszych tras: z Koluszek do Częstochowy. Polskie Linie Kolejowe kończą tam prace, do tej pory przebudowano m.in. perony na 17 stacjach. W efekcie pociągi TLK kursujące pomiędzy obydwoma miastami będą potrzebować na pokonanie odcinka nie więcej niż półtorej godziny.
Obecnie w województwie łódzkim w pełni zmodernizowanych jest już ok. 125 km tras kolejowych. Prace objęły odcinki Zgierz – Łowicz, Łódź Widzew – Skierniewice, Łódź Kaliska – Chojny – Łódź Widzew oraz Zgierz – Łódź Widzew. PLK przygotowuje się także do modernizacji linii z Łodzi Kaliskiej do Ostrowa Wielkopolskiego. Dzięki tej inwestycji podróż między miastami skróci się do zaledwie kilkunastu minut.
Inwestycje objęły także dworce kolejowe. Od połowy grudnia na stacji Łódź Widzew zostaną oddane pasażerom dwa nowe zadaszone perony. W przyszłym roku dojdzie jeszcze trzeci peron. Powstanie też 10 nowych torów, co zwiększy przepustowość linii. Perony
o długości 400 metrów są wyższe od dotychczasowych i ułatwiają wsiadanie do pociągów. Stacja została ponadto wyposażona w wyświetlacze z informacją pasażerską, nagłośnienie, gabloty na rozkłady jazdy i ławki. Wszystkie prace w Widzewie zakończą się w lipcu 2015 roku.
Strategiczną inwestycją kolejową w regionie jest nowy dworzec Łódź Fabryczna, nabierający już ostatecznych kształtów. Gotowa jest konstrukcja wejścia głównego: będzie miało szerokość 40 metrów, a rozpiętość zadaszenia nad nim sięgnie 80 metrów. Konstrukcja wschodniego wejścia jest wykonana w 30 procentach.