Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.02.2015 09:53 Publikacja: 01.02.2015 09:53
Foto: Bloomberg
Większość przewoźników zabezpiecza się kontraktami przed częstymi fluktuacjami cen na rynku ropy naftowej. Ponieważ koszty paliwa stanowią średnio około 30 procent wydatków operacyjnych linii lotniczych, szefowie spółek chcą, aby ta część wydatków była jak najbardziej przewidywalna. Stąd kontrakty takich przewoźników jak United, Delta, Southwest zawierają klauzule zabezpieczające przez znacznymi skokami cen. Ubocznym ich skutkiem jest jednak konieczność płacenia wyższych sum za paliwo, gdy jego cena na wolnym rynku spada.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas