Kwota transakcji - 13,7 mld dolarów według cen katalogowych, ale linia dodała jednocześnie, że „Airbus zapewnił znaczący rabat".
Głównym udziałowcem Wizz Aira jest amerykański fundusz inwestycyjny Indigo, który był zainteresowany kupnem PLL LOT.
Oprócz potwierdzenia kontraktu linia ujawniła, że zamierza jeszcze dokupić kolejnych 48 maszyn Airbusa, modeli 320 i 321. Pierwszy A321 neo zostanie dostarczony w listopadzie i będzie w stanie przewieźć 230 pasażerów. Pozostałe maszyny mają przylatywać sukcesywnie w latach 2019-2024. Linia jednocześnie unieważniła poprzedni kontrakt, który przewidywał zakup 10 A320 neo, które miały zostać dostarczone w 2018 roku.
W komunikacie Wizz Air poinformował, że dzięki nowym zamówieniom linia będzie w stanie zmodernizować obecnie eksploatowaną flotę, ale i zwiększyć oferowanie. Przy tym wprowadzenie do siatki maszyn 321 neo umożliwi obniżenie cen biletów. O obniżkach cen i wręcz nadchodzącej wojnie cenowej od kilku miesięcy informuje Ryanair, największy konkurent Wizz Aira w naszym regionie. Irlandczycy tej zimy, czyli w najgorszym sezonie dla transportu pasażerskiego zapowiadają, że odstawią mniej maszyn, niż zazwyczaj. Jednocześnie zapowiadają zysk za obecny rok finansowy 2015/2016 na poziomie o 30 proc wyższym, niż w 2014.
Ogromne zamówienie Wizz Aira, wręcz na miarę przewoźników azjatyckich, czy arabskich przewiduje, że 51 maszyn A320 już eksploatowanych we flocie zostanie wymienionych na A321 neo. Będą one zwrócone firmom leasingowym, bądź sprzedane w latach 2019-2024. Jednocześnie porozumienie między węgierskim przewoźnikiem a Airbusem daje Wizz Air prawo kupna dodatkowych 90 maszyn A321 neo. To oznacza możliwość sfinalizowania transakcji w 4 transzach w czerwcu 2017, czerwcu 2018 i potem jeszcze co roku dwukrotnie w 2019 i 2020. Jednocześnie linia informuje,że wynegocjowała znaczącą elastyczność warunków tego kontraktu, tak aby dostawy maszyn były dostosowane do potrzeb operacyjnych. Istnieje np opcja zastąpienia w zamówieniu określonej liczby A321 neo mniejszym modelem A320 neo.