Jest jedną z 88 inwestycji realizowanych PKP w latach 2012-2015. – To przedsięwzięcie wpisuje się w największy w historii kolei program modernizacyjny, którego łączna wartość na lata 2012-2015 to 30 mld zł. – powiedział Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP. Dodał, że jeszcze w grudniu przejazd pociągiem z Warszawy do Bydgoszczy będzie trwał niecałe trzy godziny, czyli o 25 minut krócej niż obecnie.
Inwestycja w Bydgoszczy objęła budowę nowego dworca i modernizację budynku pomiędzy peronami, a także gruntowny remont peronów wraz z podziemnymi przejściami. Całościowy koszt projektu sięgnął 197 mln zł. Przedsięwzięcie zostało w większości sfinansowane ze środków unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość unijnego dofinansowania wyniosła około 120 mln zł.
Według prezydenta Bydgoszczy Rafała Bruskiego, dworzec kolejowy po modernizacji stanie się jedną z wizytówek miasta. - Powstał nowy funkcjonalny budynek główny i jednocześnie zrewitalizowano zabytkowy gmach dworca wyspowego. To udane połączenie nowoczesności z historią – podkreślił Bruski.
Uzupełnieniem inwestycji są działania podejmowane przez miasto. Dwa lata temu skomunikowano ten rejonu miasta nową linią tramwajową i przebudowano plac przed dworcem. Teraz modernizowane są wejścia do przejść podziemnych, by współgrały z nową bryłą budynku głównego.
PKP mocno inwestuje w dworce by poprawić standard obsługi podróżnych. W 2013 roku wydała na to ok. 115 mln zł, w ubiegłym mocno ponad 200 mln zł.