Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 14:19 Publikacja: 05.08.2024 18:30
Sankcje coraz mocniej uderzają w rosyjskie linii lotnicze
Foto: Adobe Stock
IAG, trzecia w Europie grupa lotnicza (za Ryanairem i Lufthansą), właściciel British Airways, Iberii, Vueinga i Aer Lingusa, zrezygnowała z chęci kupna 80 proc. udziałów w hiszpańskiej Air Europa ze względu na obowiązujące obecnie przepisy. IAG wyjaśniła, że sfinalizowanie tej fuzji byłoby niekorzystne dla jej akcjonariuszy. Brytyjczycy zapłacą 50 mln euro odszkodowania grupie Globalia, właścicielowi Air Europa i zachowają w tej linii 20 proc. udziałów. - Uważamy, że to najlepsza decyzja, aby chronić interesy naszych akcjonariuszy. IAG pozostaje przy swej strategii, która przewiduje skuteczną konkurencję ośrodka przesiadkowego w Madrycie, bo ta strategia daje pozytywne wyniki — powiedział prezes IAG, Luis Gallego.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji. Przez weekend główne lotniska w tym w Moskwie i Pet...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas