Reklama
Rozwiń

Sankcje uziemiają samoloty w Rosji. Kto będzie je teraz naprawiał?

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty, których ani Rosjanie, ani ich sojusznicy nie potrafią naprawiać. To samo czeka inne rosyjskie linie.

Publikacja: 03.07.2024 04:30

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty

Foto: Bloomberg

Wycofanie francuskich maszyn Airbus 320neo przez linę lotniczą S7 zapowiedział w poniedziałek Dmitrij Jadrow, szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Rosji. Chodzi o samoloty pasażerskie z silnikami amerykańskiej firmy Pratt & Whitney. Ze względu na sankcje nałożone na Rosję za agresję na Ukrainę serwis i zakup części do tych silników stały się dla rosyjskich przewoźników niedostępne.

Amerykańskie silniki nie mają zamienników w Iranie i Chinach

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS
Transport
Prezes PAŻP składa rezygnację. To początek gorącego lotniczego sezonu
Transport
Potężny atak hakerski na linię lotniczą. Wyciekły dane nawet 6 milionów klientów