Reklama
Rozwiń

Sankcje uziemiają samoloty w Rosji. Kto będzie je teraz naprawiał?

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty, których ani Rosjanie, ani ich sojusznicy nie potrafią naprawiać. To samo czeka inne rosyjskie linie.

Publikacja: 03.07.2024 04:30

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty

Największy prywatny przewoźnik lotniczy w Rosji wycofuje samoloty

Foto: Bloomberg

Wycofanie francuskich maszyn Airbus 320neo przez linę lotniczą S7 zapowiedział w poniedziałek Dmitrij Jadrow, szef Federalnej Agencji Transportu Lotniczego Rosji. Chodzi o samoloty pasażerskie z silnikami amerykańskiej firmy Pratt & Whitney. Ze względu na sankcje nałożone na Rosję za agresję na Ukrainę serwis i zakup części do tych silników stały się dla rosyjskich przewoźników niedostępne.

Amerykańskie silniki nie mają zamienników w Iranie i Chinach

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS