Lufthansa przyznaje się do błędu. Kawa i herbata będą za darmo

Pasażerowie Lufthansy nawet na krótkich rejsach otrzymają darmową kawę i herbatę. Na razie linie z Grupy LH były jedynymi tradycyjnymi w Europie, w których serwis, poza wodą, był płatny.

Publikacja: 30.05.2024 14:32

Lufthansa przyznaje się do błędu. Kawa i herbata będą za darmo

Foto: Bloomberg

Do tego na osłodzenie cięć w serwisie każdy pasażer był częstowany małym batonikiem czekoladopodobnym z logo przewoźnika. A personel pokładowy niespecjalnie zachęcał, żeby wziąć z tacy dwie sztuki tego smakołyka. Jak można było zorientować się w sprawozdaniu finansowym Lufthansa za 2023 roku, ta „rozpusta” kosztowała linię ok. 30 eurocentów za pasażera, przy nieustannie rosnących cenach biletów.

Niemiecki przewoźnik wyraźnie przejął się negatywnymi komentarzami pasażerów, informuje branżowy portal holenderski, „Luchtvaatnieuws”. Na razie ma to być testowanie oferty, a jeśli opinia się poprawi, kawa i herbata zostaną. Pozostałe napoje, w tym soki, alkohol, nie mówiąc o zakąskach i pełnych posiłkach, nadal będą płatne. Zostanie także wyprzedaż świeżych dań, aby linia nie musiała ich wyrzucać. Na ostatnich rejsach do Frankfurtu i Monachium są one proponowane za pół ceny, a czasami nawet po 3,5 euro za porcję, która wcześniej kosztowała kilkakrotnie więcej. Zniżka pozwala odzyskać koszty potencjalnej utylizacji.

Czytaj więcej

Najwięksi lotniczy truciciele w Europie. Tani przewoźnik od lat okupuje podium

Zmiany w serwisie na razie testowane są jedynie w Europie. Na lotach długodystansowych wszystkie posiłki i napoje nadal są bezpłatne.

Lufthansa była już ostatnim z dużych przewoźników, która kasowała za posiłki, które wcześniej były darmowe. Wcześniej zrobiły to British Airways po fali krytyki swoich pasażerów, że tak naprawdę to, co dostają na pokładzie, jest porównywalne z ofertą linii niskokosztowych. Także LOT w rejsach do Stambułu, Madrytu, Barcelony, Paryża i Amsterdamu przywrócił bezpłatne soki, wina, piwa.

Kawa, herbata, drożdżówki i słodycze rozdawane były wcześniej. Tyle że polski przewoźnik nigdy nie wyciął serwisu „do zera”, nawet za czasów prezesury Sebastiana Mikosza, który w czasie restrukturyzacji ciął koszty i szukał źródeł przychodów, gdzie tylko się dało, oraz wyjątkowo oszczędnego Rafała Milczarskiego.

Air France-KLM nigdy nie wprowadziły ograniczeń, nawet na najkrótszych rejsach.

Najbardziej „wypasiony” serwis na rejsach europejskich mają nadal greckie Aegean Airlines oraz tureckie Turkish Airlines. Tam pasażerowie klasy ekonomicznej np. na trasach z Aten do Warszawy czy ze Stambułu do Krakowa mogą zjeść pełen gorący posiłek i do tego wybrać, czy chcą opcję wegetariańską, czy z mięsem.

Do tego na osłodzenie cięć w serwisie każdy pasażer był częstowany małym batonikiem czekoladopodobnym z logo przewoźnika. A personel pokładowy niespecjalnie zachęcał, żeby wziąć z tacy dwie sztuki tego smakołyka. Jak można było zorientować się w sprawozdaniu finansowym Lufthansa za 2023 roku, ta „rozpusta” kosztowała linię ok. 30 eurocentów za pasażera, przy nieustannie rosnących cenach biletów.

Niemiecki przewoźnik wyraźnie przejął się negatywnymi komentarzami pasażerów, informuje branżowy portal holenderski, „Luchtvaatnieuws”. Na razie ma to być testowanie oferty, a jeśli opinia się poprawi, kawa i herbata zostaną. Pozostałe napoje, w tym soki, alkohol, nie mówiąc o zakąskach i pełnych posiłkach, nadal będą płatne. Zostanie także wyprzedaż świeżych dań, aby linia nie musiała ich wyrzucać. Na ostatnich rejsach do Frankfurtu i Monachium są one proponowane za pół ceny, a czasami nawet po 3,5 euro za porcję, która wcześniej kosztowała kilkakrotnie więcej. Zniżka pozwala odzyskać koszty potencjalnej utylizacji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Polska może być akcjonariuszem Airbusa?
Transport
W jeden dzień zniknęły tysiące kierowców taxi
Transport
Paraliż dopadł taxi w Polsce. Nowe przepisy wywróciły rynek
Transport
W PKP Cargo ciągle bez porozumienia
Akcje Specjalne
Dekarbonizacja gospodarki bez wodoru będzie bardzo trudna
Transport
Taksówkowy chaos i dłuższe oczekiwanie. Wyłamał się tylko Uber
Materiał Promocyjny
Sztuczna inteligencja może być wykorzystywana w każdej branży