Aktualizacja: 05.12.2024 18:40 Publikacja: 12.02.2024 17:37
Foto: Adobestock
Minister aktywów państwowych, który reprezentuje Skarb Państwa w PKP, jak na razie nie podjął decyzji o zwołaniu nadzwyczajnego walnego zgromadzenia w tej spółce. Tym samym dziś nie ma podstaw, aby oczekiwać szybkich zmian zarówno w PKP (Skarb Państwa jest jednym jego akcjonariuszem) jak i w firmach przez nie kontrolowanych, w tym w giełdowym PKP Cargo (ma 33 proc. akcji).
Ministerstwo Aktywów Państwowych nie podaje, czy i kiedy chce dokonać ewentualnych zmian w radzie i zarządzie PKP. Jeszcze mniej wiadomo, kiedy podobne ruchy mogą nastąpić w PKP Cargo. Tymczasem jest to o tyle pilna sprawa, że sytuacja w giełdowej spółce pogarsza się. Związki zawodowe skierowały pisma do premiera i ministra aktywów państwowych, w których zwracają uwagę na katastrofalne zarządzanie spółką, które sprawiło, że jest ona w kondycji zagrażającej jej funkcjonowaniu i grozi utratą miejsc pracy przez pracowników. Oskarżają obecny zarząd PKP Cargo o doprowadzanie firmy do utraty rynku, spadek przewozów i niespotykane w jej historii zadłużenie. W ich ocenie konieczne są działania, które uratują spółkę przed upadłością.
Nie będzie długoterminowej umowy między Ryanairem i lotniskiem w Modlinie. Strony nie były w stanie na czas uzgodnić warunków - dowiedziała się nieoficjalnie „Rzeczpospolita”.
LOT znalazł się w czołówce najbardziej punktualnych linii lotniczych na świecie. Z kolei zarejestrowany w Polsce, należący do Grupy Ryanaira Buzz jest na samym końcu rankingu.
Brak kontraktów o dużej wartości powoduje, że narodowy przewoźnik cały czas ponosi straty. Redukcja kosztów nie wystarcza do wypracowania zysków.
Wiceminister infrastruktury Maciej Lasek przyznał we wtorek w Sejmie, że rząd popełnił błąd w sprawie ostatnich rewolucji w Polskich Liniach Lotniczych LOT. Obiecał jednocześnie, że „problemy są za nami”.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
W poniedziałek, 2 grudnia, miało dojść do uspokojenia sytuacji w PLL LOT. I doszło. Chociaż nie takiego rozwiązania oczekiwano.
Zielone Orły „Rzeczpospolitej” to nagroda dla tych, którzy chcą dbać o czyste środowisko i zieloną transformację na różnych poziomach – na poziomie gospodarczym, samorządowym, organizacji pozarządowych – mówił Michał Szułdrzyński, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, podczas rozdania nagród dla najbardziej zasłużonych w obszarze ekologii osób, organizacji i firm.
Brak kontraktów o dużej wartości powoduje, że narodowy przewoźnik cały czas ponosi straty. Redukcja kosztów nie wystarcza do wypracowania zysków.
Mimo widocznego spowolnienia gospodarczego potencjał ekspansji w Państwie Środka i współpracy z tamtejszymi firmami jest ogromny. O sukcesy jednak bardzo trudno. Nie za bardzo widać też, aby polskie firmy jakoś specjalnie do tego dążyły.
Na dworcach kolejowych, w terminalach cargo oraz w pociągach rozpoczęły się testy urządzenia, które wykrywa nawet śladowe ilości materiałów wybuchowych.
Mały popyt na przewozy i gęstniejąca konkurencja utrudnią restrukturyzację PKP Cargo, która musi zwiększyć efektywność działania.
Na malejącym rynku przewozów kolejowych rozgorzała walka cenowa. Walka o kontrakty może pozbawić przewoźników kolejowych zysków i zdolności do odnowy taboru.
Zarząd bez związkowców, będzie także mniejsza reprezentacja pracowników w radzie nadzorczej.
Deputat to część wynagrodzenia za pracę które wypłacane jest w naturze. Jedną z jego najbardziej znanych form jest deputat węglowy. Wbrew pozorom, by go utrzymać, nie trzeba być koniecznie górnikiem. Często również deputat węglowy przybiera przyznawany jest w formie ekwiwalentu pieniężnego. Jego wysokości powiązana jest wtedy z ceną węgla.
Spółka jest w trakcie restrukturyzacji, będzie zwalniać pracowników, aby dopasować strukturę kosztów do rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas