Lufthansa przejmuje maszyny Aerofłotu. Najpierw poleciały na cmentarzysko

Lufthansa bardzo potrzebuje nowych samolotów, z powodu ich braku musiała ściąć siatkę na lato 2024. Tymczasem dwa nowe airbusy A350 Lufthansy prosto z fabryki w Tuluzie poleciały na cmentarzysko samolotowe w Teruel w Hiszpanii. O co chodzi?

Publikacja: 22.01.2024 11:46

Lufthansa przejmuje maszyny Aerofłotu. Najpierw poleciały na cmentarzysko

Foto: Bloomberg

Chodzi o to, że trzeba w nich wymienić fotele i część wyposażenia kabin. Bo te samoloty były zamówione przez Rosjan i wyprodukowane dla Aerofłotu, który z wiadomych powodów nie może ich odebrać. Tymczasem Lufthansa właśnie zmienia wystrój swoich kabin, a dostawcy komponentów nie zdążyli na czas.

Pierwszy A350-900 w barwach (zewnętrznych) Lufthansy wystartował z fabryki 15 listopada i, jak wynika z danych z portalu FlightRadar, wylądował w Teruel tego samego dnia. I od tego czasu stamtąd nie startował. Drugi poleciał tam 12 stycznia. I dalej tam parkuje.

Czytaj więcej

Rosyjskie Airbusy i Boeingi zagrożone. Tym razem w Egipcie

Lufthansa i inne linie skorzystały z wyeliminowania Rosjan

Według informacji z aeroTELEGRAPH Lufthansa planuje przedstawienie nowego wystroju kabin nie później, niż w II kwartale 2024. Najprawdopodobniej więc airbusy LH pozostaną w Teruel do tego czasu.

W Teruel na płycie Aerosave samoloty nie tylko są demontowane, ale również serwisowane i remontowane. Nie ulega wątpliwości, że Lufthansa skorzystała z sytuacji na rynku, z którego w dostawach zostali wyeliminowani przewoźnicy rosyjscy. Zresztą nie tylko Lufthansa, bo airbusa A350-900, który miał być odebrany przez Aerofłot, tuż przed ostatnim Bożym Narodzeniem, odebrały Air India. Tylko, że indyjski przewoźnik nie przejmował się zmianą wyglądu i wyposażenia kabin, tylko niemal natychmiast wstawił go na siatkę.

Air India już lata samolotami zamówionymi przez Aerofłot

Air India nie są takie wybredne. Chcą mieć nowe samoloty i nie dbają o wizerunek tak jak Niemcy. Dlatego już latają airbusem z wnętrzem zamówionym przez Aerofłot, który przecież przed inwazją Rosji na Ukrainę był naprawdę dobrą linią lotniczą. Air India zdecydowały się więc jedynie na kilka detali, takich, jak zmiana koloru obicia foteli, czy podgłówków, o czym informował jeszcze w listopadzie 2023 portal Runway Girl Network..

Lufthansa pokazała, jak mają wyglądać jej kabiny w nowych samolotach jeszcze w lutym 2023 roku. Niemiecki przewoźnik zapowiedział wtedy, że loty długodystansowe na pokładach takich samolotów będą „zupełnie nowym doświadczeniem”. Projekt rozpoczyna się właśnie od Airbusów 350 i od klas pierwszej i biznesu, a potem kolejno zmiany dotrą także do eko premium i klasy ekonomicznej. Lufthansa przeznaczyła na tę zmianę 2,5 mld euro, a dotyczy ona 80. samolotów: A350, B777X i B787-9. Po nich ruszy wymiana wnętrz w A380 i B747-8.

Chodzi o to, że trzeba w nich wymienić fotele i część wyposażenia kabin. Bo te samoloty były zamówione przez Rosjan i wyprodukowane dla Aerofłotu, który z wiadomych powodów nie może ich odebrać. Tymczasem Lufthansa właśnie zmienia wystrój swoich kabin, a dostawcy komponentów nie zdążyli na czas.

Pierwszy A350-900 w barwach (zewnętrznych) Lufthansy wystartował z fabryki 15 listopada i, jak wynika z danych z portalu FlightRadar, wylądował w Teruel tego samego dnia. I od tego czasu stamtąd nie startował. Drugi poleciał tam 12 stycznia. I dalej tam parkuje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Francuskie międzynarodowe lotnisko znów działa po ewakuacji
Transport
Atak wandali na francuską kolej. Tłumy pasażerów na peronach i objazdy
Transport
Pogarszają się prognozy dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce
Transport
Boeing winny i zapłaci za katastrofy B737 MAX. Rodziny ofiar chcą jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Air France-KLM zawiodły się na igrzyskach w Paryżu. Wyniki mocno w dół